۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سیاسی

رئیس ارتش اسرائیل: آماده جنگی سخت و کوبنده هستیم

سکوت معنی‌دار نتانیاهو ومتحدان عربش در تبریک به بایدن

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که ارتش این رژیم برای جنگی سخت خود را آماده می‌کند.

به گزارش مشرق، «آوی کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد ماموریتی که ارتش این رژیم در حال حاضر برای آن تلاش می کند، آماده شدن برای جنگی سخت و کوبنده است. کوخاوی طرفی را که این رژیم برای جنگ با آن آماده می شود و اینکه آیا در شمال فلسطین اشغالی است یا جنوب مشخص نکرد.

کوخاوی در اولین حضور خود در کمیته امور خارجی و جنگی رژیم صهیونیستی گفت ماموریت ما تقویت بازدارندگی و ضربه زدن به دشمن و تضعیف آن و آماده شدن برای جنگ به منظور محدود کردن دشمن و در عین حال حفظ خودمان به عنوان یک سازمان ارزشمند است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی برهه اخیر رزمایش های نظامی متعددی را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی برگزار کرده است.

اسرائیل منتظر هدیه خداحافظی ترامپ؛ آخرین هدیه ترامپ به نتانیاهو چیست؟

«یوسی میلمان» تحلیلگر مسائل امنیتی روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی به احتمال موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با درخواست جدید تل آویو خبر داد، تل‌ آویو از ترامپ خواسته است اجازه دهد تا جاناتان پولارد جاسوس آمریکایی یهودی به عنوان هدیه پایانی به دولت بنیامین نتانیاهو به مناطق اشغالی مهاجرت کند .

بر اساس این گزارش دولت های قبلی آمریکا با درخواست اسرائیل برای صدور مجوز مهاجرت این جاسوس به مناطق اشغالی مخالفت کرده بودند.

پولارد در سال ۱۹۸۵ میلادی بازداشت و به جاسوسی برای اسرائیل و حبس ابد محکوم شد، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی به صورت مشروط آزاد شد، از جمله اینکه حق رفتن به مناطق مشخصی ندارد و یا اینکه مکان حضورش به صورت الکترونیک کنترل شود که مدت اجرای این شروط پنج سال است.

میلمان در ادامه تحلیل خود آورده است در صورتی که وزارت دادگستری آمریکا و دستگاههای اطلاعاتی این کشور دوره شروط قید شده برای پولارد را تمدید نکنند، وی امکان ترک ایالات متحده و مهاجرت به اسرائیل(مناطق اشغالی) را خواهد داشت.

این تحلیلگر صهیونیست افزود حتی اگر دوره شروط قید شده برای پولارد تمدید شود، ترامپ می تواند او را عفو کند به ویژه اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شخصا چنین درخواستی را از وی مطرح کند.

میلمان ادامه داد اگر نتانیاهو تلاش کرده است به آرنون میلتشن بازرگان اسرائیلی کمک کند تا روادید ایالات متحده آمریکا با اعتبار ۱۰ ساله را به دست آورد و این کمک در چارچوب فهرست کیفرخواست و اتهامات فساد وارده به نتانیاهو هم قرار دارد، هیچ دلیلی هم وجود ندارد که نتانیاهو اکنون از روابط خود با ترامپ برای کمک به شخصی سوء‌استفاده نکند که شایستگی اش بیشتر از میلتشن است، به سبب حمایت او از آنچه امنیت قومی اسرائیلی خوانده می شود.

تحلیلگر صهیونیست در ادامه آورده است مسئولان جذب پولارد برای جاسوسی در آمریکا به نفع اسرائیل یعنی راوی ایتان مسئول سابق موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) و شیمون پرز و اسحاق شامیر نخست وزیر اسبق و اسحاق رابین و موشه ارنس با حماقت رفتار کردند،آنها باید به طرحهای فرار به شکل مناسب اهتمام می ورزیدند و پس از دستگیری وی تلاش می کردند تا مدت حبس وی کوتاه تر باشد.

میلمان به این نکته اشاره کرد که روسای جمهور آمریکا در گذشته در فاصله بین انتخابات ریاست جمهوری و ورود رئیس جمهور منتخب به کاخ سفید تصمیماتی در راستای عفو صادر می کردند. این کاری بود که بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۰ میلادی انجام داد هنگامی که به درخواست ایهود باراک نخست وزیر آن زمان اسرائیل پاسخ مثبت داد و مارک ریتش بازرگانی را که با موساد همکاری کرد، عفو کرد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود ترامپ فرد قابل پیش بینی نیست به ویژه در این برهه زمانی به سبب شکست در انتخابات ریاست جمهوری که خشم و عصبانیتش به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد در صورتی که ترامپ تصمیم به عفو پولارد بگیرد، این آخرین دستاورد دوگانه ترامپ-نتانیاهو است، با توجه به اینکه بدیهی است که جو بایدن رئیس جمهور منتخب هم از این گام برای اثبات حمایت خود از اسرائیل و ارتباط با اقلیت یهودی استفاده خواهد کرد.

ماموریت جدید تیپ گولانی

خبر دیگر از رژیم صهیونیستی که تیپ ویژه گولانی ماموریت حمایت از مرزهای مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و نوار غزه را برعهده گرفته است.

بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، تیپ گولانی ارتش اسرائیل امروز سه شنبه دهم نوامبر ۲۰۲۰ ماموریت حمایت از مرزهای نوار غزه را از تیپ جفعاتی در حالی تحویل گرفت که نگرانی تل آویو از وقوع یک حادثه امنیتی در سالروز ترور شهید بهاء ابوالعطا فرمانده گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزایش یافته است.

خبرنگار این رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داده است هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد به ویژه در شرایطی که آکنده از حوادث و تحولات است همچون سالروز ترور ابوالعطا، تغییر قدرت در ایالات متحده آمریکا، ادامه شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی وخیم در نوار غزه و کاهش ورود کمکهای قطر به نوار غزه .

تیپ گولانی تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی است که یکی از یگانهای ویژه این رژیم به شمار می رود، این تیپ در ۲۲ فوریه ۱۹۴۸ تاسیس شد، هنگامی که تیپ جفعاتی به عنوان یکی از مهمترین و قدرتمندترین تیپ های ویژه اسرائیل تقسیم شد.

تیپ گولانی از سه گردان تانک های میرکاوا-۴، گردان مهندسی و دو گردان توپخانه و چتربازان و یگان جنگ سایبری و یگان خدمات پزشکی تشکیل شده است. این تیپ نظامی در بسیاری از جنگ های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ارتش های عربی شرکت کرده است که از جمله ماموریت هایی که انجام داده است می توان به این موارد اشاره کرد : اشغال شبه جزیره سیناء مصر در جنگ ۱۹۵۶، اشغال بلندی های جولان سوریه و کرانه باختری در جنگ ۱۹۶۷، جنگ با نیروهای سوری در جنگ ۱۹۷۳.

غسان علیان فرمانده تیپ گولانی در جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه در رویارویی با رزمندگان مقاومت فلسطین زخمی شد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *