۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
اجتماعی

سرویس امنیت سفر برای رانندگان اسنپ راه‌اندازی شد

«سرویس امنیت» روی اپلیکیشن راننده اسنپ برای تعدادی از رانندگان به صورت آزمایشی فعال شده تا کاربر راننده بتواند با لمس یک دکمه با تیم امنیت سفر اسنپ تماس سریع برقرار کند.

به گزارش زومیت، اسنپ پس از ارائه‌‌ «سرویس امنیت» روی اپلیکیشن مسافر، قابلیت مشابهی را برای اپلیکیشن راننده طراحی کرده است. این قابلیت در آخرین نسخه اندرویدی به صورت آزمایشی برای تعدادی از کاربران فعال شده است.

با استفاده از این سرویس، کاربر راننده می‌تواند فقط با لمس یک دکمه به تیم امنیت سفر اسنپ اطلاع دهد که به مداخله فوری این تیم، پلیس یا اورژانس نیاز دارد. این قابلیت یکی از راهکارهای تأمین امنیت توسط اسنپ است که امکان برقراری تماس سریع با تیم امنیت هنگام سفر را فراهم می‌کند.

کاربران مسافر با استفاده از سرویس امنیت سفر می‌توانند بدون انتظار در صف پاسخگویی پشتیبانی، به‌سرعت کارشناسان تیم امنیت را با یک تماس تلفنی یا ارسال یک پیام از وضعیت خود مطلع کنند. همچنین با استفاده از دیگر امکانات این سرویس، از جمله به اشتراک گذاشتن مشخصات سفر و موقعیت مکانی زنده، می‌توانند سفر امن‌تری را تجربه کنند.

تأمین امنیت راننده تنها با لمس یک دکمه

با استفاده از سرویس امنیت اپلیکیشن رانندگان کاربران راننده می‌توانند در موقعیت اضطراری بدون نیاز به تماس تلفنی، فقط با لمس یک دکمه از تیم امنیت درخواست کمک کنند. پس از سوار شدن کاربر مسافر و آغاز سفر، گزینه «امنیت سفر» در سمت راست و بالای صفحه به شکل یک سپر آبی‌رنگ نمایش داده می‌شود.

با لمس این سپر صفحه‌ای باز می‌شود که دکمه اعلام «گزارش شرایط اضطراری» در پایین آن قرار دارد. با لمس این دکمه کارشناسان تیم امنیت، گزارش کاربر راننده را دریافت می‌کنند و با او تماس می‌گیرند. این کارشناسان در صورت نیاز مشخصات سفر و موقعیت مکانی راننده را با پلیس یا اورژانس به اشتراک می‌گذارند.

در چه شرایطی باید از گزینه امنیت سفر استفاده کرد؟

افراد ممکن است تعریف متفاوتی از «وضعیت اضطراری» داشته باشند؛ اما در طبقه‌بندی گزارش‌های کاربران در بخش پشتیبانی اسنپ، مواردی اضطراری به شمار می‌آید که در آن امنیت و سلامت کاربر درمعرض تهدید و خطر قرار گرفته باشد. تصادف، درگیری فیزیکی، احتمال سرقت و تهدید کلامی از جمله موارد اضطراری محسوب می‌شوند. درنتیجه، کارشناسانی که گزارش‌های سرویس امنیت را دریافت می‌کنند، به سؤالات و موارد غیراضطراری، مثل مشکلات پرداخت، تغییر مقصد یا وسایل جامانده در خودرو رسیدگی نخواهند کرد.

استفاده از این سرویس برای چنین مواردی در روند پاسخگویی تیم امنیت اختلال ایجاد می‌کند و تعدد درخواست‌های غیرمرتبط زمان رسیدگی به موارد حاد را طولانی‌تر می‌کند که می‌تواند آسیب‌های جسمی یا روانی برای دیگر کاربران به همراه داشته باشد.

به همین دلیل، برای حفظ کیفیت پاسخگویی تیم امنیت سفر و کاهش تماس‌های غیرمرتبط، قاعده‌ای بازدارنده تعیین شده است که براساس آن در صورت ثبت گزارش‌ غیرمرتبط و غیراضطراری، حساب کاربری راننده به مدت ۲۴ ساعت غیرفعال خواهد شد.

موارد مجاز استفاده از سرویس و همچنین اخطار غیرفعال شدن در صورت ثبت گزارش غیراضطراری در توضیحات سرویس امنیت در اپلیکیشن ثبت شده است تا کاربران با آگاهی کامل از شرایط و قوانین از این سرویس استفاده کنند.

انتقاد تند مدیرعامل فیلیمو درباره اقدامات ساترا: رگولاتور یا تنظیم‌گر ما نباید رقیب و ذینفع باشد
رفع فیلتر یاندکس در ایران؛ محدودیت در جست‌وجوی گوگل همچنان ادامه دارد
در نظرسنجی زومیت درباره اجباری شدن جستجوی امن گوگل و بینگ شرکت کنید
حضور شاتل موبایل در چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
ماجرای پرفراز و نشیب ظهور و دوام اینترنت در ایران
منبع:زومیت

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *