۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

سلاح‌های بیولوژیک جدید از اطلاعات DNA افراد برای کشتن شان استفاده می کنند

می‌توانید اطلاعات DNA کسی را بگیرید و سلاحی طراحی کنید که بتواند فقط او را بکشد. بهتر است داده‌های سلامت خود را به اشتراک نگذارید، چراکه می‌توان از آن اطلاعات برای برنامه‌ریزی سلاح‌ های زیستی یا بیولوژیکی جدید استفاده کرد.سلاح‌ های زیستی جدید که با استفاده از DNA ساخته می شوندیکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که سلاح های بیولوژیکی ای ساخته می شود که از DNA هدف فقط برای کشتن آن شخص استفاده می کند. جیسون کرو، نماینده ایالات متحده از کلرادو، روز جمعه در سخنانی در انجمن امنیتی آسپن، به آمریکایی ها هشدار داد. کرو می‌گوید: «در واقع می‌توانید DNA یک فرد و مشخصات پزشکی او را بگیرید و یک سلاح بیولوژیکی را طراجی کنید که فقط آن شخص را بکشد یا از میدان جنگ خارج کند یا او را از کار بیاندازد».سلاح‌ های زیستی جدید که با استفاده از DNA ساخته می شونداین نماینده کنگره آمریکا گفت که توسعه این سلاح ها با توجه به محبوبیت خدمات آزمایش DNA نگران کننده است. مردم با میل و رغبت نقشه ژنتیکی خود را با برخی شرکت ها به اشتراک می گذارند تا در مورد تبارشناسی و سلامت خود اطلاعات جدیدی به دست آورند.

کرو، یک تکاور سابق ارتش آمریکست که در سه دوره خدمتش در عراق و افغانستان حضور داشته است، او می گوید: «مردم خیلی سریع داخل یک فنجان تف می کنند و آن را به شرکت های اطلاعات ژنتیکی مثل ۲۳andMe می فرستند و اطلاعات بسیار جالبی در مورد سابقه خود دریافت می کنند. DNA آنها اکنون متعلق به یک شرکت خصوصی است. می توان آن را با حمایت بسیار کمی از مالکیت معنوی یا حفاظت از حریم خصوصی فروخت و ما رژیم های قانونی و نظارتی برای مقابله با آن نداریم».سلاح‌ های زیستی جدید که با استفاده از DNA ساخته می شوندسناتور آمریکایی جونی ارنست، گفت که رقبای آمریکایی می توانند از چنین سلاح های زیستی DNA برای هدف قرار دادن منابع غذایی در مقیاس وسیع استفاده کنند. ارنست هشدار داد که می‌توان از سلاح‌های بیولوژیکی برای هدف قرار دادن حیوانات خاصی استفاده کرد که شهروندان، سربازان یا شهرها به آن‌ها وابسته هستند و باعث کمبود و ناامنی غذایی برای تضعیف مردم می شود. به گفته او: «ناامنی غذایی باعث ناامنی های دیگر در سراسر جهان می شود.»

در اوایل این هفته، یک نشریه آمریکایی گزارش داد که استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی خصوصی برای توسعه سلاح‌ های زیستی مانند سلاح‌هایی که کرو به آن اشاره دارد، چقدر آسان است. این نشریه توضیح داد که چگونه DNA متعلق به یک هدف، یا خویشاوند نزدیک یک هدف را، می توان به سرقت برد و از آن برای ساخت یک سلاح بیولوژیکی موثر فقط علیه آن شخص استفاده کرد. این فناوری می تواند منجر به برنامه های ترور بسیار هدفمند شود و همچنین ردیابی قاتلان را بسیار سخت تر می کند.سلاح‌ های زیستی جدید که با استفاده از DNA ساخته می شوندژنرال ارتش ریچارد کلارک، فرمانده فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده، تأکید کرد که چگونه روسیه قبلاً با یک نسخه کمتر پیچیده از همان طرح مورد هدف قرار گرفته است. وی در مورد مسمومیت با عامل اعصاب عامل دوگانه سابق سرگئی اسکریپال در انگلیس در سال ۲۰۱۸، گفت: «روسیه مایل است از آنها علیه مخالفان سیاسی استفاده کند.»

سال گذشته، سناتور آمریکایی مارکو روبیو هشدار داد که آزمایشگاه‌های روسیه و چین در حال پردازش آزمایش‌های DNA آمریکایی‌ها از طریق Medicare و Medicaid هستند. روبیو در بیانیه‌ای گفت: «مضحک است که سیاست‌های فعلی ما به حزب کمونیست چین امکان دسترسی به داده‌های ژنومی آمریکایی‌ها را می‌دهد».

منبع:روزیاتو

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *