تکنولوژی و فناوری

سگ رباتیک روسی مجهز به مسلسل خودکار با قیمت ۳.۰۰۰ دلار رونمایی شد + ویدیو

ویدیویی ترسناک که ما را به یاد سریال Black Mirror می اندازد، سگی رباتیک را نشان می دهد که مسلسلی سبک و اتوماتیک روی پشت آن نصب شده و با آن تیراندازی می کند، سگ رباتیکی که توسط یک کمپانی روسی طراحی و ساخته شده و نمایی از جنگ های آینده را به ما نشان می دهد. الکساندر آتامانوف، موسس کمپانی روسی سازنده این سگ رباتیک، ویدیو آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده است جایی که این سگ رباتیک با نام UnitreeYushu و قیمت تعیین شده ۳,۰۰۰ دلار در منطقه ای برفگیر در حال تیراندازی است. در شرایطی که پهپادهای مستقل و کاملاً خودکار برای نابود کردن اهداف خاص و مهم استفاده می شوند و ایالات متحده نیز سگ رباتیک مجهز به تفنگ تک تیراندازی خود را دارد، این ویدیو یادآوری ترسناک از نوع جدیدی از سلاح های مرگبار است که بسیار زودتر از آنچه فکر می کردیم به واقعیت بدل شدند.

سگ رباتیک جنگی روسی با مسلسلی روی پشت و قیمت 3000 دلار

سگ رباتیک جنگی روسی با مسلسلی روی پشت و قیمت 3000 دلار

 

این سگ رباتیک روسی که توسط سازنده اش «سگ تکنولوژی» (technology dog) خوانده شده، ظاهراً یک سلاح روسی خودکار PP-19 Vityaz روی پشتش دارد، مسلسل خودکاری که بر اساس طرح AK-47 یا همان کلاشنیکف ساخته شده است. این سگ رباتیک همچنین رشته هایی از ساختار حفاظتی موسوم به Velcro در دو طرف ود داشته و پرچم روسیه نیز روی یکی طرف بدن او نصب شده است. هنوز چیز زیادی در مورد این سگ رباتیک روسی و قابلیت های آن نمی دانیم اما تصاویر منتشر شده نشان می دهد که در مدیریت لگد اسلحه هنگام تیراندازی مشکل داشته و هر بار که شلیک می کند باید بار دیگر تعادل خود را برقرار نماید. آتامانوف که یک کارآفرین روسی بوده و در نیویورک سیتی فعالیت می کند، در رشته های مهندسی و حقوق تحصیل کرده و در مدیریت فرآیندهای نوآورانه مدرک کارشناسی ارشد دارد.

سگ رباتیک جنگی روسی با مسلسلی روی پشت و قیمت 3000 دلار

سگ رباتیک جنگی روسی با مسلسلی روی پشت و قیمت 3000 دلار

کمپانی مشهور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) نیز سگ رباتیک خودش را ساخته اما قصد به کارگیری آن ها به عنوان سلاحی کشنده را ندارد اما ارگان هایی دولتی مانند پلیس از آن ها برای نگهبانی ساختمان ها و حتی مرزهای آمریکا با مکزیک استفاده کرده اند که انتقاداتی را در پی داشته است. دیگر کمپانی ها نیز در حال تحقیق روی سگ های رباتیک با توانایی های خطرناک و خشن هستند. در نمایشگاه تجاری ارتش ایالات متحده در اکتبر سال جاری بود که یک سگ رباتیک مجهز به تفنگ اسنایپری ۶.۵ میلیمتری Creedmoor رونمایی شد که توانایی شلیک به اهدافی تا فاصله ۳.۹۴۰ فوتی را داشت.

 

 

منبع:روزیاتو

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *