۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

سیستم مورد نیاز بازی Returnal مشخص شد

با اعلام سیستم مورد نیاز بازی Raturnal برای رایانه هتای شخصی ، مشخص شد که این عنوان برای اجرای بهینه به ۳۲ گیگ رم نیاز دارد! سونی هنوز در خصوص رم بالای مورد نیاز انحصاری جدیدش اظهار نظری نکرده است .

پس از شایعات ضد و نقیض  و اخبار مختلف ، سونی سرانجام در خلال رویداد Thegame awards 2022  از عرضه بازی شوتر روگ لایک انخصاری و فوق العاده خود ، Returnal برای رایانه های شخصی خبر داد.

 

اکنون با گذشت چند روز از تاًیید خبر عرضه نسخه PC  بازی Retunal ، سیستم مورد نیاز آن از طریق فروشگاه استیم منتشر شده است .اتفاق باور نکردنی در خصوص این جزئیات اعلام شده است که میزان رم بسیار بالای مورد نیاز است .

سیستم مورد نیاز بازی Returnal و نیاز به رم ۳۲ گیگابایتی برای اجرای بهینه

 

 

حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز براای اجزای بازی Returnal بر روی رایانه های شخصی به صورت زیر است :

سیستم عامل : نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ (  نسخه ۱۹۰۳)

پردازنده : اینتل core i5 – 64 00 ( چهار هسته ای با سرعت ۲.۷ گیگاهرتز ) یا ۵ AMD Radeon (8 گیگابیت )

حافظه: ۱۶ گیگ رم

کارت گرافیک : انویدیا  Geforce GTX 1060 ( شش گیگابایت ) یا AMD Radeon ( هشت گیگابایت )

فضای خالی : ۶۰ گیگکابایت .

همچنین سیستم توصیه شده برای اجرای بازی با کیفیت مناسب هم به صورت زیر خواهد بود :

سیستم عامل : نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ ( ننسخه ۱۹۰۳ )

پردازندده : اینتل Core i5 – 6400  (چهار هسته ای با سرعت ۲.۷ گیگاهرترز ) یا 0xAMD Ryzen 5 1500 x  (چهار هسته ای با سرعت ۲.۷ گیگاهرتز یا AMD Rizen5 1500x K(چهار هسته ای با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز )

حافظه : ۱۶ گیگ رم

کارت گرافیک : انویدیا RTX 2070  سوپر (هشت گیگابایت ) یا AMD RX 6700 xT گیگابایت

سیستم مورد نیاز Returnal

 

باید به این نکته توجه داشت که ۳۲ گیگابایت رم توصیه شده توسط ناشر ، ظرفیتی بسیار بالا برای سیستم های امروزی به شمار می رود و در حال حاضر حافظه های DDR4 در این ظرفیت ،حدود ۱۰۵ تا ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

همچنین اکثر رایانه های گیمینگ مدرن نیز از ۱۶ گیگابایت رم یا کمتر بهره می برند ؛ به طوری که گزارش جدید استیم حاکی از این است که سه چهارم سیستم های مورد بررسی این فروشگاه از ۸ یا ۱۶ گیگ رم استفاده می کردند . در این گزارش ۵.۷۲ درصد از کاربران نیز رم چهار گیگابایتی داشتند و تنها ۱۳.۳۸ درصد به رم ۳۲ گیگابایت مجهز بودند. همچنین تقریباً ۱.۴۲ درصد از سیستم های مورد ارزیابی استیم هم به حافظه های ۶۴ گیگابایت یا بیشتر مجهز شده بودند.

 

چرا Returnal به این ظرفیت بالای رم نیاز دارد؟

 

سونی البته پاسخ دقیقی به این سوًال نداده ؛اما در اطلاعیه رسمی معرفی نسخه PC  در وبلاگ پلی استیشن به کاربران اطمینان داده که گیمرهای رایانه های شخصی قادر خواهند بود با بهره گیری از چزئیات گرافیکی بالا و جدید این نسخه ، تازه ترین عنوان HOUSEMARQUUE را با بالا ترین جزئیات تجربه کنند.

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این در ماه سپتامبر لو رفته بود ، منظور سونی از این جزئیات گرافیکی جدید تکنولوژی های DLSS  و FSR به همراه رهگیری پرتو خواهد بود. هر سه مورد یاد شده قابلیت های سخت افزاری سنگینی هستند و رم ۳۲ گیگابایتی می تواند تا حد زیادی به اجرای روان و راحت آن ها کمک کند.

البته این احتمال کاملاً وجود دارد که سونی در ادامه با ایجاد تغییراتی در سیستم مورد نیاز بازی Returnal میزان رم مورد نیاز را به ۱۶ گیگ باز گرداند ؛ چرا که زمان عرضه نسخه PC بازی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام شده  و تا آن زمان هنوز وقت زیادی باقی مانده است. پس این نیز EA اقدامی مشابه را برای چند عنوان خود انجام داده بود.

 

سیستم مورد نیاز Returnal

 

بازی Returnal  البته اولین عنوانی نیست که برای اجرا به  ۳۲ گیگ رم نیاز دارد . با این وجود تعداد عناوین با این سیستم مورد نیاز سخت افزاری بسیار محدود هستند . به عنوان مثال ، بازی ُspider- Man Remastered هم به ۳۲ گیگابایت رم نیاز دارد . با این حال این میزان رم تنها برای گیمرهاییست که مایل به تجربه بازی با حداکثر گرافیک بازی و فعال سازی قابلیت رهگیری پرتو در رزولوشن ۴K باشند. سایر بازی های اخیر عرضه شده برای یارانه های شخصی همگی به حداکثر ۱۶ گیگ رم برای اجرا نیاز دارد.

کمپانی EA در زمان عرضه بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ، بهره مندی از ۳۲ گیگ رم را برای اجرای دقیق بازی ضروری توصیف کرده بود . با این حال پس از گذشت مدتی ،این میزان را به ۱۶ گیگ بازگرداند . از سوی دیگر بازی علمی تخیلی Icarus  در ژائر بقا هم دیگر عنوانی بود که به ۳۲ گیگابایت رم برای اجرای بهینه نیاز داشت. در این خصوص  هم البته توسعه دهنده بازی در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ از بهینه سازی بازی برای اجرا با رم ۱۶ گیگابایت خبر داد . لازم به ذکر است که بازی Icarus  همچنین کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 Ti را برای اجرای بهینه توصیه می کند.

شما در خصوص بازی Returnal  چه نظری دارید ؟ آیا قصد دارید نسخه PC آن را تجربه کنید یا از این بر روی پلی استیشن ۵ به تجربه آن پرداخته بودید ؟

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *