۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

معرفی ورزشگاه های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؟

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی در تاریخ ۲۰ نوامبر( ۲۹ آبان ) آغاز و در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ) به پایان خواهد رسید که این دومین میزبانی آسیایی ها پس از جام جهانی۲۰۲۲ کره جنوبی و ژاپن و اولین میزبانی یک کشور خاور میانته و عرب از این مسابقات خواهد بود. بیست و دومین دوره ازجام جهانی در هشت ورزشگاه واقع در پنج شهر مختلف قطر برگزار خواهد شد.

.

همه  ورزشگاه های جام جهانی قطر در شعاع ۵۵ کیلومتری شهر دوحه پایتخت قطر واقع شده اند؛ به جز ورزشگاه بین المللی خلیفه که در سال ۱۹۷۶ به بهره برداری رسید، تمام ورزشگاه های دیگر در طول سه سال گذشته ساخته شده اند. ساخت اطین ورزشگاه ها هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیار د دلار آمریکا برای قطر هزینه برداشت.

ورزشگاه لوسیل

این ورزشگاه با گنجایش ۴۶ هزار و ۲۵۰ نفر در شهر لوسیل واقع شده و میزبان ۱۰ بازی از جمله بازی فینال خواهد بود. ورزشگاه لوسیل در فاصله ۱۵ کیلومتری و شمال مرکزی شهر دوحه واقع شده و طرح ورزشگاه منعکس کننده کاسه های دست سازی است که در سراسر جهان عرب  و اسلام یافت می ششوند.

 

ورزشگاه البیت

این ورزشگاه درشهر الخور واقع شده و با گنجایش ۶۰ هزار نفری میزبان ۹ بازی از جمله بازی افتتاحیه خواهد بود. ورزشگاه البیت در سه کیلومتری جنوب شهر الخور واقع شده است، شهری که در فاصله ۴۰ کیلومتری و شمال دوحه واقع شده و با الهام از چادرهای سنتی عشایر ساخته شده است.

ورزشگاه الجنوب

این ورزشگاه در شهرذ الوکره واقع شده و با گنجایش ۴۰ هزار و ۷۷۷ نفر میزبان ۷ بازی خواهد بود. ورزشگاه الوکره در ۱۵ کیلومتری جنهوب مرکز شهر الدوحه واقع شده است. طراحی این ورزشگاه به دست زاها حدید طراح سر شناس عراقی- بریتانیایی صورت گرفته که او در طراحی این ورزشگاه از صدف دریایی و قایق بادی سنتی الهام گرفته است.

ورزشگاه احمد بن علی 

این ورزشگاه واقع در شهر الریان و با گنجایش ۴۰ هزار نفری میزبان ۷ بازی خواهد بود.از جمله دیدار ولز و ایران. ورزشگاه احمد بن علی در ۲۰ کیلومتری غرب مرکز شهر دوحه واقع شده است و در طراحی سطح خارجی این ورزشگاه از طرح های سنتی قطر و یک طرح تور شکل استفاده شده است که اهمیت خانواده زیبایی کویر، گیاهان و جانورران بومی را نشان می دهد.

ورزشگاه بین المللی خلیفه

این ورزشگاه در شهر الریان واقع شده است و با ظرفیت ۴۵ هزارو ۴۱۶ نفر میزبان ۸ بازی از جمله انگلیس – ایران خواهد بود.ورزشگاه بین المللی الخلیغه در  فاصله هشت کیلومتری شهر دوحه واقع شده است، ورزشگاهی که در سال ۱۹۷۶ با گنجایش اولیه ۲۰ هزار نفر افتتاح شد. در سال ۲۰۰۶ گنجایش این ورزشگاه به ۴۰ هزار نفر رسید و در نهایت در سال ۲۰۱۴ نوسازی و تغییر شکلش برای جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد.

ورزشگاه اجوکیشن سیتی 

این ورزشگاه واقع در شهر الریان است و با گنجایش ۴۰ هزار نفری میزبان ۸ بازی خواهد بود. ورزشگه اجو کیشن سیتی در ۱۰ کیلوتری شمال غربی ورزشگاه الدوحه واقع شده و در طراحی آن از الماسی درخشان الگوبرداری شده است و در روز و شب بر اساس تابش نور، رنگ سطح بیرونی آن تغییر می کند.

ورززشگاه ۹۷۴

این ورزشگاه واقع در شهر دوحه است و با گنجایش ۴۰ هزار نفر میزبان۷ بازی خواهد بود. ورزشگاه ۹۷۴ در نوار ساحلی خلیج فارس و در فاصله سه کیلومتری جنوب مرکز شهر دوحه واقع شده است. این ورزشگاه از ۹۷۴ کانتینر حمل و نقل تشکیل شده است که پس از پایان مسابقات جام جهانی به طور کامل برچیده می شوند.

 

ورزشگاه التمامه

این ورزشگاه واقع در شهر الدوحه است و با گنجایش ۴۰ هزار نفر از جمله بازی ایرران و آمریکا خواهد بود. ورزشگاه التمامه در پنج کیلومتری جنوب شهر دوحه واقع شده و در طراحی الگوهای یافته شده قهفیه (کلاه سنتی مردان عرب اهل خاورمیانه ) الهام گرفته شده است.

استادیوم بنیاد قطر

یکی از استادیوم های جذاب کشور قطر که برای بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ طراحی شدهاست استادیوم بنیاد قطر ( stadiom QatarFoundation ) نام دارد. این ورزشگاه در شهر آموزشی الریلن قرار دارد . شهر آموزشی الیان توسط بنیاد قطر تاًسیس شده است. در این شهرآموزشی امکانات مختلف آموزشی نظیر :۸ دانشگاه بین المللی، پردیس های مختلف و مرکز گفتگو وجود دارد.

استادیوم راًس ابو عبود

یکی ازاستادیوم های جذاب شهر دوحه ورزشگاه  راًاس ابو عبود Rasabu aboud Stadiuom نام دارد. ۴۰ هزار تماشاچی می توانند بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ که در این استادیوم برگزار می شوند می توانند از نزدیک تماشا کنند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *