۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

مقایسه گوشی آیفون ۱۳ با سامسونگ اس؟۲۲

آیفون ۱۳ پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا. بی‌شک این دو دستگاه بهترین گوشی‌های بازار هستند و همه با آن موافقند. به نظرتان آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟ در این مطلب مقایسه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با سامسونگ گلکسی S22 اولترا را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم در نهایت کدام‌یک از این دو گوشی لقب بهترین گوشی بازار را به دست می‌آورد. پس با ما همراه باشید.

جدول مشخصات دو گوشی هوشمند

مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس سامسونگ گلکسی S22 اولترا
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – اولد Super Retina XDR
۱۲۰ هرتز
۶.۸ اینچ – داینامیک امولد ۲X
۱۲۰ هرتز
رم ۶ گیگابایت ۸/۱۲ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل – سنسور SL 3D ۴۰ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی عریض – OIS سنسور شیفت
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو – OIS
اسکنر سه‌بعدی LiDAR
۱۰۸ مگاپیکسل دوربین اصلی عریض – OIS
۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو – زوم اپتیکال ۳ برابری- OIS
۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو – OIS
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
تراشه A15 Bionic اگزینوس ۲۲۰۰
کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱
سیستم عامل iOS 15 اندروید ۱۲

One Ui 4.1

باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
گواهی IP IP68 IP68

طراحی

 

گلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس شیک‌تر و خوش‌دست‌تر به نظر می‌رسد و این زیبایی بیشتر از سمت مجموعه دوربین آن است که همخوانی بیشتری با طراحی دارد. لنزهای بزرگ آیفون در پنل پشتی کمی توی ذوق می‌زنند.

نکته دیگری که طراحی سامسونگ را بهتر می‌کند، نداشتن ناچ در صفحه نمایش آن است. درست است که ناچ آ‌یفون ۱۳ پرو مکس نسبت به قبل کوچک‌تر شده اما همچنان حواس شما را نسبت به حفره اس ۲۲ اولترا بیشتر پرت می‌کند.

با اینکه صفحه نمایش S22 اولترا ممکن است چشم‌نوازتر باشد؛ اما گاهی ممکن است حرکت بین صفحات را کمی دشوار کند. آیفون ۱۳ پرو مکس صفحه نمایش تخت دارد و همین سبب راحتی در استفاده و نگهداری آن در دست می‌شود. سامسونگ گلکسی S22 اولترا با ابعاد ۸.۹ × ۷۷.۹ × ۱۶۳.۳ میلی‌متر و ۲۲۸ گرمی، کمی سبک‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس با ابعاد ۷.۷ × ۷۸.۱ × ۱۶۰.۸ میلی‌متری با وزن ۲۴۰ گرم است. از نظر طراحی، می‌توان سامسونگ گلکسی S22 اولترا را برنده مقایسه دانست.

برای مشاهده قیمت و خرید گوشی های جدید سری A سامسونگ و پرچمداران سامسونگ به صفحه گوشی سامسونگ در کالاتیک مراجعه کنید.

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش امولد گلکسی هر دو گوشی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس عالی است و هنگام استفاده از هر دو گوشی لذت کافی را تجربه خواهید کرد. با این حال، صفحه نمایش اس ۲۲ اولترا به دلایل زیر کمی بهتر است.

اول از همه، صفحه نمایش اس ۲۲ اولترا کمی روشن‌تر است و به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. روشنایی آیفون ۱۳ پرو مکس حداکثر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. علاوه بر این، اس ۲۲ اولترا ۱۳۷.۵ درصد طیف رنگی sRGB و ۹۷.۴ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. در طرف دیگر، این اعداد برای آیفون ۱۳ پرو مکس به ترتیب، ۱۰۹.۳ درصد و ۷۷.۴ درصد است. پنل صفحه نمایش اپل در دقت رنگ‌ها بهتر عمل می‌کند؛ چون در دقت Delta-E امتیاز ۰.۲۱ را به دست می‌آورد. گلکسی S22 اولترا در اینجا امتیاز ۰.۲۵ را کسب می‌کند.

 

برخی از مدل‌های مجهز به تراشه اگزینوس گلکسی اس ۲۲ اولترا با مشکلاتی در صفحه نمایش مواجه هستند و سامسونگ قول داده که این مشکل را برطرف کند. به نظر نمی‌رسد این مشکل در مدل‌های اسنپدراگون این گوشی وجود داشته باشد.

همچنین، در سامسونگ می‌توانید نوع پروفایل رنگی بر حسب Natural یا Vivid انتخاب کنید که می‌تواند امکان شخصی‌سازی نمایش محتوا را به شما بدهد.

همانطور که ابتدای این بخش گفتیم، صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا کمی بهتر است و برنده این میدان می‌شود.

خرید گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس از کالاتیک

نرم افزار

 

قطعا می‌دانید که سامسونگ از اندروید (نسخه ۱۲ به همراه One Ui 4.1) استفاده می‌کند و آیفون ۱۳ پرو مکس با سیستم‌عامل iOS (نسخه ۱۵ قابل ارتقا به ۱۵.۴.۱) اجرا می‌شود. یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار جالب گلکسی اس ۲۲ اولترا این است که می‌توانید هنگام تماس تصویری با گوگل دوئو (Google Duo)، کل صفحه خود را به اشتراک بگذارید و مثلا می‌توانید با شخص مقابل، فیلم در حال اجرا روی گوشی خود را به اشتراک بگذارید. البته، برنامه FaceTime اپل هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

در آیفون ۱۳ پرو مکس، قابلیت نرم‌افزار مخصوصی مثل حالت سینمایی را دارید که افت بوکه به ویدئو اضافه می‌کند و از هوش مصنوعی برای تغییر فوکوس سوژه مناسب در کادر، نسبت که کسانی بیشتر فعال هستند استفاده می‌کنند. همچنین، می‌توانید فوکوس را به صورت دستی هم بین سوژه‌ها تغییر دهید. از نظر سیستم‌عامل، اندروید و iOS یک دنیای متفاوت هستند و می‌توانید بنا به سلیقه یکی را انتخاب کنید؛ اما از نظر شخص من، گلکسی S22 اولترا با قلم S Pen و قابلیت‌ها و امکانات آن، می‌تواند بهترین انتخاب از نظر نرم‌افزاری باشد.

خرید گوشی آیفون در مدل‌ها و حافظه های متنوع در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

سخت افزار

 

گلکسی S22 اولترا با دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شود که مدل موجود در فروشگاه کالاتیک که مورد نظر ما است، از پردازنده اسنپدراگون قدرت می‌گیرد که نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸، مخصوصا در بخش گرافیک، پیشرفت عملکرد زیادی را تجربه کرده است. با این حال، هنوز چند قدم عقب‌تر تراشه A15 Bionic به کار رفته در ۱۳ پرو مکس عمل می‌کند. درست است که قدرت اس ۲۲ اولترا ضعیف‌تر از نماینده آیفون است؛ اما هنوز هم گوشی قدرتمندی محسوب می‌شود و هنگام جابجایی بین برنامه‌ها و بستن آن‌ها، کمی سریع‌تر به نظر می‌رسد.

دوربین

 

گلکسی S22 اولترا با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به این مبارزه آمده است که سنسور آن نسبت به S21 اولترا بزرگ‌تر شده تا نور بیشتری جذب کند. به همراه این دوربین، لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دو حسگر ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار گرفته‌اند. دوربین‌های تله‌فوتو می‌توانند تا ۱۰ برابر زوم اپتیکال و ۱۰۰ برابر زوم فضایی به شما بدهند. دوربین سلفی قرار گرفته در حفره صفحه نمایش هم ۴۰ مگاپیکسلی است. این گوشی می‌تواند حداکثر با کیفیت ۸K و سرعت ۲۴ فریم در ثانیه برای شما فیلم ضبط کند. کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی نیز حداکثر ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است.

آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به سه دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است که شامل حسگر اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو هستند. اپل نیز اندازه سنسور اصلی را نسبت به سری آیفون ۱۲ افزایش داده تا نور بیشتری از آن عبور کند. این گوشی فقط به زوم اپتیکال سه برابری مجهز است. آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند حداکثر با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی نیز مانند حسگرهای پشت، ۱۲ مگاپیکسلی است و می‌تواند مانند دوربین اصلی با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم ضبط کند.

دوربین گلکسی S22 اولترا بهتر است آیفون ۱۳ پرو مکس؟ گلکسی S22 اولترا از نظر زوم، همه رقبا را شکست می‌دهد. درست است که در سال ۲۰۲۲ فقط قابلیت زوم نمی‌تواند برتری دوربین یک گوشی را ثابت کند؛ اما سامسونگ به غیر از این هم یکی بهترین مجموعه دوربین‌های گوشی بازار را برای اس ۲۲ اولترا انتخاب کرده است. قابلیت‌هایی مانند single take که به طور همزمان همه سنسورها عکس و فیلم می‌گیرد، حالت کارگردانی، پاک کن اشیا، remaster و حالت پرو، عکاسی با گوشی را به سطحی می‌برد که بقیه گوشی‌‌ها آرزوی آن را دارند.

در مقابل، آیفون ۱۳ پرو مکس نیز شانه‌به‌شانه نماینده سامسونگ حرکت می‌کند؛ اما وضوح عکس اولتراواید، به خصوص در نور کم یا زوم ۳ برابری، فوق‌العاده و از نظر اشباع رنگی طبیعی‌تر است و پالت رنگی تصاویر آن هم کمی گسترده‌تر است.

آیفون ۱۳ پرو مکس در عکاسی بهتر عمل می‌کند و در فیلم‌برداری، هر دو گوشی یکسان هستند. با این حال، دوربین‌های هر دو دستگاه بین بازار گوشی‌های هوشمند، بهترین عملکرد را دارند.

خرید گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا از کالاتیک

باتری

 

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S22 اولترا آنطور که باید، دوام ندارد و در برابر باتری کوچک‌تر ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۳ پرو مکس، شکست می‌خورد. با این حال، شارژ سریع ۴۵ واتی اس ۲۲ اولترا در مدت ۲۰ دقیقه شارژ باتری را از صفر به ۵۰ درصد می‌رساند و آیفون ۱۳ پرو مکس با شارژ سریع ۲۰ واتی خود در مدت ۳۰ دقیقه به این میزان شارژ می‌رسد.

در نهایت، آیفون با بهینه‌سازی نرم‌افزاری باتری کاری کرده تا پرچمدارش بهتر از رقیب کره‌ای عمل کند و همین امر هم سبب برتری آن در این بخش می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟

 

همانطور که در ابتدای مقایسه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با سامسونگ گلکسی S22 اولترا گفتیم، هر دو دستگاه بهترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند و اگر به اکوسیستم اپل علاقه دارید، انتخاب نهایی شما آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود و برای داشتن بهترین گوشی اندرویدی، می‌توانید گلکسی S22 اولترا را خریداری کنید.

با این حال، می‌توان گفت که آیفون ۱۳ پرو مکس به عمر باتری بسیار بیشتر، عملکرد سریع‌تر و کیفیت تصویر بهتر، نسبت به رقیبش برتری دارد. دوربین‌های سامسونگ روزبه‌روز بهتر می‌شوند اما هنوز هم به پای آیفون نمی‌رسند.

در طرف دیگر، سامسونگ از نظر طراحی، کیفیت صفحه نمایش و هماهنگی دوربین‌ها، به ویژه نور کم و زوم بیشتر، نسبت به آیفون بهتر عمل می‌کند. همچنین، اگر برای شما مهم است، این گوشی قلم S Pen نیز دارد.

در نهایت، آیفون ۱۳ پرو مکس با برتری کمی نسبت به گلکسی S22 اولترا، برنده این مقایسه می‌شود. نظر شما چیست؟ خرید گلکسی اس ۲۲ اولترا بهتر است یا آیفون ۱۳ پرو مکس؟

پرسش‌های متداول

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟

دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند و سامسونگ نیز هر ساله دوربین‌های خود را بهتر می‌کند؛ با این حال، هنوز دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس عملکرد بهتری دارد.

آیفون ۱۳ پرو مکس ارزش خرید بیشتری دارد یا گلکسی S22 اولترا؟

هر دو بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار هستند و می‌توان گفت که هرکدام از آن‌ها ارزش خرید یکسانی دارند و با خرید هر یک، بهترین را در اختیار خواهید داشت

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *