۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

مهمترین اتفاقات در لاس و گاس به پاین رسید

 

روز دوم ۲۰۲۳ به پایان رسید که با معرفی محصولات زیادی با دسته بندی های متفاوت قرتار می گرفتند به پایان رسید . شرکت هایی مثل سامسونگ ، ایسوس محصولات خود را در این روزها به نمایش گذاشتند ، تا افراد بیشتر آنهعا را ببینند.

 

AMD با دستی پر مقابل رقبا

 

امسال AMD  محصولات متفاوتی را در نمایشگاه CES  به نمایش گذاشت . یکی از آنها گرافیک لبتاب قدرتمندی است که در زمینه معماری فعالییت می کرده است .

 

بر اساس ادعای AMD گرافیک لبتاب های جدید عملکردی مشابه دسکتاب ارائه می دهند . این بدان معنا است که بازی هایی Assassin’s Creed Valhalla با نرخ ۱۰۰ فرم در ثانیه به فروش می رسند .

 

AMD چند خانواده جدیدی از خانواده جدید از پردازنده های لبتابیدر نمایشگاه CES  رونمایی کرده و موضع خود را در برابر اپل و اینتل را مشخص کرده است .

 

مجموعه دیگری از پردازنده های لبتابی به نام Phoenix  معرفی شدند که از لیتوگرافی چهار نانو متری استفاده می کنند .

 

AMD در کنار تراشه های نسل جدید لب تابی ، سه پردازنده دیگر معرفی کرده است که قدرت کمتری نسبت به پردازنده های رایزن ۷۰۰۰ سال گذشته دارند .

 

پردازنده های مذکور ارزان تر و ضعیف تر از محصولات سری Ryzen 7000 هیستند و روی کاربرانی تمرکز دارند که بودجه شان محدود باشد .

 

AMD علاوه بر موارد یاد شده ، پردازنده های ۷۹۵۰X3D  و Ryzen  و ۷۹۰۰X3D  Ryzen 9 و ۷۸۰۰X3D Ryzen 7  با معماریی های Zen 4 توان طراحی حرارتی را چند برابر کرده است .

 

AMD و چیلت های چند بعدی

 

ای ام دی با فناوری ۳D V-Cache مزایای L3  حجیم و تاًثیر آن را بر نرخ فریم بازی ها را نشان داد  است AMD  بر همین اساس تنصمیم گرفت که که با همکاری TSMC  در نسل جدید با پردازنده های یک چیلیت ۶۴ مگابایتی SRAM  زا به بلوک ۳۲ مگابایتی قبلی اضافه کند .

 

مشخصات رایزن ۷۰۰۰

 

 

AMD Ryzen 7000系列正式公開將採用Socket AM5規格- 電腦王阿達

 

با کمال تعجب قدرت طراحی ، حرارتی ۱۲۰ واتی ۷۹۵۰X3D  و Ryzen  بسیار پایین تر از ۱۷۰ وات Ryzen 97950X  است .

 

آخرین پردازنده از خانتواده X3D  ای ام دی ، پرداز نده Ryzen 7 7800X3D است که جایگزین مستقیم پردازنده Ryzen 7 5800X3D نیز به حساب می آید .

 

پردازنده Ryzen 7 7800X3D در بازی های با وضوح ۱۰۸۰p ، بالغ بر ۳۰ درصد بهتر از Ryzen 7 5800X3D عمل می کند..

 

هر سه پردازنده ۷۹۵۰X3D  Ryzen  ۹  و Ryzen 9 7900X3D  و Ryzen 7 7800X3D وارد بازار خواهند شد در فوریه  ۲۰۲۳ وارد بازار خواهند شد. هنوز قیمتی درباره این پردازنده ها نشده است اما می دانیم قیمت Ryzen 7 5800X3D در زمان عرضه ۱۰۰ دلار است .

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *