۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

نفس انتخابات آمریکا دوباره گرفت | دستور مهم دادستان کل آمریکا

یک بازپرس ارشد وزارت دادگستری آمریکا که مسئول تحقیق و رسیدگی به جرائم انتخاباتی است در اعتراض به دستور دادستان کل آمریکا در خصوص تحقیق درباره قانون شکنی‌های اخیر انتخاباتی استعفا کرده است.

رای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، سی‌ان‌ان گزارش داد ، ریچارد پیلگر مدیر بخش جرائم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به دستور ویلیام بار دادستان کل این کشور در خصوص تحقیق و رسیدگی به اتهامات مربوط به قانون شکنی‌های انتخابات ریاست جمهوری از این سمت استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش، پیلگر با ارسال ایمیلی برای همکاران خود ضمن مخالفت با این دستور دادستان کل آمریکا نوشت: دادستان کل دستور اجرای یک سیاست مهم جدید را صادر کرده است که در تناقض با سیاست عدم دخالت در تحقیقات مربوط به تقلب انتخاباتی است.

این ایمیل مشخص نکرده است که آیا پیلگر قصد دارد در بخش دیگری از وزارت دادگستری آمریکا فعالیت کند یا نه.

دستور ویلیام بار به دادستان ها و بازپرس ها برای تحقیق درباره اتهامات مربوط به قانون شکنی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در حالی است کهدونالد ترامپ و متحدانش تاکنون بارها مدعی تقلب در انتخابات شده‌اند ولی هیچ گونه سند و مدرکی را ارائه نکرده‌اند.

دادستان کل آمریکا پیش از این از ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات و رای گیری حمایت کرده و اقدام اخیرش می تواند موجب تشدید تنش ها در آستانه انتقال قدرت به جو بایدن شود.

جو بایدن در حالی قصد دارد روند انتقال قدرت را آغاز کند که ترامپ و دولتش حاضر نشده‌اند پیروزی وی و معاونش را به رسمیت بشناسد.

دستور ویلیام بار برای تحقیق درباره قانون شکنی های انتخاباتی پس از چند هفته رایزنی و مشورت با مقام های وزارت دادگستری صادر شده است، برخی از مقام های ارشد وزارت دادگستری آمریکا به ویلیام بار گفته‌اند که سیاست تحقیق درباره تقلب انتخاباتی می تواند یک ایده بد باشد. این دستور ویلیام بار موجب تعجب و شگفتی بسیاری از مقام های ارشد وزارت دادگستری شده است.

هدف از صدور این دستور هنوز مشخص نیست زیرا بازپرس ها و دادستان ها پیش از این نیز به مسئولیت ها و وظایف خود برای تحقیق درباره قانون شکنی های انتخاباتی آگاه بوده‌اند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *