۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

هک کردن ماهواره‌ های فضایی ، آسان‌تر از چیزی است که فکرش را کنید

زنجیره پیچیده‌ی عرضه ماهواره های فضایی آن‌ها را در مقابل حملات سایبری هکرها قرار می‌دهد. شاید فکر کنید هک کردن ماهواره های فضایی غیرممکن باشد، ولی اینکار برای هکرهای ماهر بسیار ساده است.

هک کردن ماهواره های فضایی و استفاده از اطلاعات آن‌ها برای منافع شخصی، به نظر نقشه‌ای است که مستقیماً از یک فیلم هیجان‌انگیز جاسوسی نشأت می‌گیرد، اما در واقع این کاری است که هکرها می‌توانند در اوقات فراغت خود انجام دهند! همچنین ممکن است فکر کنید که برای هک کردن ماهواره های فضایی به تجهیزاتی مانند وسایلی که در یک طاق در زیر پنتاگون قفل شده است نیاز دارید، اما شما برای هک فقط به حدود ۳۰۰ دلار سرمایه و دسترسی به یک ایستگاه uplink نیازمند خواهید بود.

بنابراین، با قیمتی کمتر از متا کوئست ۲، هر یک از شما با کمی توانایی هک می‌توانید بسیاری از ماهواره های فضایی بلااستفاده را که در اطراف جو زمین هستند هک کرده و اطلاعات خود را به دولت‌های جهان منتقل کنید. در جریان کنفرانس سالانه هکرهای DefCon امسال، کارل کوشر، یکی از اعضای گروه هک کلاه سفید ShadyTel، اخیراً این کار را انجام داده است.

کوشر موفق به هک کردن یک ماهواره تلویزیونی بلااستفاده کانادایی شد و از آن برای پخش محتوای مختلف استفاده کرد. این پخش شامل گفتگوهایی از ToorCon سال گذشته (یک کنفرانس هک مستقر در سن دیگو) و انواع فیلم‌هایی با مضمون هک بود. اگر می‌خواست، کوشر می‌توانست صدای خود را از طریق ماهواره با وصل کردن آن به پل کنفرانس تلفنی نیز پخش کند.

این هکر در مصاحبه‌ای با Motherboard توضیح داد که انگیزه او برای هک کردن ماهواره فضایی چه بود. کوشر گفت: «شما با ماهواره چه کار می‌کنید؟ هکر با ماهواره چه می‌کند؟ شما با آن سرگرم می‌شوید! ما این فرصت را داشتیم که از ماهواره‌ای که در حال از کار افتادن بود استفاده کنیم. همچنین توانایی قرار دادن ماهواره خود را داشتیم، جایی که محتوا در آنجا است.»

نکته جالب در مورد این موضوع این بود که کوشر مسیری قانونی را برای انجام هک و انتقال پخش در پیش گرفت. با دانش و تجهیزات مناسب، همه چیز کاملاً ساده به نظر می‌رسد و شامل بهره‌برداری از نقص‌های امنیتی آشکار در خود ماهواره است. این مسائل امنیتی با وجود این واقعیت وجود دارد که هکرهایی که ماهواره‌ها را هدف قرار می‌دهند همیشه پیرو اصول اخلاقی نیستند و ممکن است از اطلاعات به دست آمده سواستفاده کنند.

اگر هکرهایی که به اصول اخلاقی پایبند نیستند کنترل ماهواره‌ های فضایی را به دست خود گیرند، مشکلات وحشتناکی را می‌تواند به ارمغان بیاورد. مثلا هکرها می‌توانند به‌سادگی دست به خاموش کردن ماهواره‌‌ها بزنند و دسترسی به خدمات آن‌ها را قطع کنند. یا اینکه سیگنال‌های ماهواره را دچار اختلال کنند یا آن‌ها را طوری تغییر دهند که برای زیرساخت‌های حیاتی مشکلات فراوانی به بار آورند.

شما می‌توانید به طور قانونی یک ماهواره فضایی را هک کنید

 

هک در واقع یک موضوع گسترده است که نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای تعریف می‌شود. در کنار این واژه همیشه نام هکر نیز شنیده می‌شود. هکر در واقع کسی است که با داشتن دانش کافی در زمینه‌هایی مانند برنامه‌نویسی و نرم‌افزار، قادر است بدون داشتن ملزومات به یک سیستم نفوذ کند و از منابع آن برای خود بهره‌برداری نماید.

علی‌رغم آنچه ممکن است باور داشته باشید، در پشت بسیاری از عکس‌هایی که در موضوعات مختلف به دست ما رسیده، در واقع یک جامعه هک بسیار بزرگ وجود دارد. برخی از هکرهای پایبند به اصول اخلاقی، به دنبال یک سری نقص‌های نرم‌افزاری می‌گردند تا از طریق دسترسی به ماهواره‌ها اطلاعات مفیدی را بیابند. این هکرها در تلاش‌اند قبل از اینکه یکی از هکرهای سودجو شروع به سو استفاده از آن اطلاعات کنند، توسعه‌دهنده را با خبر کرده و از اطلاعات محافظت کنند.

برخی از آن‌ها این کار را برای تفریح ​​انجام می‌دهند، یا به صورت خصوصی، در گروه‌های کوچک یا در گردهمایی‌هایی که به عنوان هکاتون شناخته می‌شوند. برخی دیگر نیز از این راه امرار معاش می‌کنند و در واقع هک شغل آن‌ها به حساب می‌آید. شرکت‌های فناوری مانند گوگل، اغلب به هکرهایی که می‌توانند نرم‌افزار آن را کرک کنند، جوایز بسیار زیادی ارائه می‌دهند.

 

از طرف دیگر، شما می‌تونید یک هکر غیرقانونی باشید که درآمد نجومی دارید، اما اگر گرفتار شوید، ممکن است شما را برای سپری کردن بقیه روزهای خود در زندان فدرال زندانی کنند. در مورد هک کردن ماهواره های فضایی، اگر این کار به دست هکرهای با صلاحیت صورت گیرد، می‌تواند قانونی باشد.

باید توجه داشت که حتی پس از از کار انداختن آن‌ها، ماهواره ها هنوز هم دارایی شخصی هستند. اگر مالک متوجه شود شما چه کاری انجام داده‌اید، ممکن است دچار یک‌سری مشکلات قانونی شوید. سختی هکرها تنها به اینجا ختم نمی‌شود و لیست کاملی از مقررات با بهره برداری و استفاده از ماهواره ارائه می‌شود. بنابراین حتی اگر صاحب ماهواره مطلع نشود، باز هم می‌توانید متوجه شوید که درگیر FCC هستید.

هک انجام شده توسط کوشر کاملا قانونی بود. قبل از اجرای هک، کوشر فرستنده ماهواره را که بخشی است که اطلاعات ارسال و دریافت ماهواره را مدیریت می‌کند، به مالکیت خود درآورد. او همچنین مجوزی را به دست آورد تا بتواند از ایستگاه uplink متروکه انتخاب شده برای این کار بدون درگیری با مقامات استفاده کند. اگر شما هم بخواهید به طور قانونی یک ماهواره را هک کنید، مقداری کاغذبازی و هزینه‌های اضافی در سر راه شما وجود خواهد داشت، اما زمانی که این‌ها از سر راه خارج شدند، همه چیز آسان خواهد شد.

چگونه می‌توان چیزی را که به دور زمین می‌چرخد ​​هک کرد؟

 

وقتی صحبت از بخش هک واقعی می‌شود، اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک ایستگاه آپلینک است که در وهله اول سیگنال‌ها را به ماهواره‌ها ارسال کند. مجله Tech Target می‌گوید که ایستگاه‌های uplink را می‌توان اجاره کرد، کاری که بسیاری از ایستگاه‌های تلویزیونی انجام می‌دهند. کوشر مجوز دریافت کرد و سپس از یک ایستگاه uplink متروکه برای هک خود استفاده کرد که احتمالاً گزینه ارزان‌تری است.

از نظر تئوری، با وجود این عناصر شما می‌توانید پروژه خود را آغاز کنید، اگرچه این احتمالاً بسیار پیچیده‌تر از یک پروژه هنری و صنایع دستی خواهد بود. هنگامی که ایستگاه آپلینک شما مرتب شد، تنها یک دستگاه ۳۰۰ دلاری با تکمیل راه اندازی هک ماهواره‌ای خود فاصله دارید. شما به چیزی به نام Hack RF نیاز دارید که شامل تمام سخت افزار و نرم افزاری است که برای هک کردن ماهواره های فضایی مورد نیاز شما خواهد بود.

همانطور که کوشر توضیح می‌دهد، هنگامی که ابزارهای مناسب را در اختیار دارید، کمبود امنیت در ماهواره ها باعث می‌شود که به راحتی کنترل آن را به دست بگیرید. او می‌گوید: «ماهواره‌ ها اساساً هر سیگنالی را که به آن‌ها ارسال می‌شود منعکس می‌کنند. هیچ احراز هویت یا هیچ چیز دیگری وجود ندارد.»

منبع:گجت نیوز

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *