۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
رشد و توسعه فردی

چند کاری که قبل از رسیدن سال جدید باید انجام دهید

چیزی به آغاز سال جدید نمانده و بیشتر افراد تلاش می کنند در روز های پایانی سال، کارهای نکرده را به اتمام رساند و خودشان را برای شروعی تازه آماده کنند . روز های آخر  سال روزهایی پر هیجان و جذاب البته پر از دغدغه هستند . قبل از اینکه سال جدید شروع شود بد نیست چند کار را انجام دهید . بعضی چیز ها را دور بریزید و برای شروع سال جدید آماده شوید . در ادامه با ما همراه باشید .

 

۱. خانه‌تکانی

 

خانه تکانی یکی از سنت های قدیمی ماست . روز های آخر سال ، خانواده ها در کنار هم زیروبم خانه را تمیز می کنند ؛ از پاک کردنن شیشه ها گرفته تا تمیز کردن در و پنجره تا مرتب کردن کمد لباس و کابینت و جاهایی که در طول سال کمتر برای تمیز کردن آنها وقت می گذاریم .

 

۲. تمرکز روی تمام‌کردن پروژه‌های نیمه‌کاره

 

حتما در طول زندگیدر سال گذشته پروژه هایی را شروع کرده اید که اتفاقا روز های اول برای آن بسیار هیجان زده اید ، اما بعد از چند روز هیجان شما فروکش می کند و کلا آن را کنار می گذارید . روز ها و ماه های آخر سال فرصت خوبی برای تمام کردن کارهای نیمه کاره است .

 

۳. کنارگذاشتن و بخشیدن وسایل اضافه

 

همه ما کلی وسایل اضافی داریم که بسیاری از آنها را در عین حال که سالم اند و قابل استفاده اند ددیگر استفاده نمی کنیم . گشتی در خانه بزنید و از داخل کمد ، کشو ها ، انباری و … هر وسیله ای را که نیاز دارید بر دارید .

 

۴. پختن غذا با مواد موجود در آشپزخانه

 

فهرستی از مواد غذایی ای که در یخچال و فریزر دارید تهیه کنید، بسته های سبزی که انتهای کشو فریزر مانده، بسته گوشت که زیر خروارها بسته های دیگر گم شده و سری هم به کابینت ها بزنید .

 

۵. تماس با دوستان قدیمی

 

اگر دوست و آشنایی دارید که در سال گذشته یا حتی چند سال گذشته فرصت نکرده اید با او تماس بگیرید این روز ها وقت خوبی است تا با او تماس بگیرید .

 

۶. پاک‌کردن ایمیل‌ها و فایل‌های اضافه

 

درست مثل خانه تکانی گاهی رایانه و گوشی هم به یک بررسی کلی نیاز دارند . فایل هایی را که استفاده نمی کنید پاک کنید سری به ایمیل خود بزنید و ایمیل های اضافی را پاک کنید .

 

۷. مراجعه به پزشک

 

بد نیسست روز های آخر سال سری به پزشک بزنید و آزمایش بدهید  یا چکاب سالانه انجام دهید و مشکلات جسمی را زود تر از آنکه باعث آسیب رسیدن به وضعیت سلامتی تان می شود کشف و مداوا کنید .

 

۸. مراجعه به دندان‌پزشک

 

هر وقت چند یک بار باید به سراغ دندان پزشک بروید تا یک نگاهی به دندان هایتان بیاندازد . هر قدر زود تر به دندان پزشکی بروید به نفع خودتان است .

 

۹. درنظرگرفتن اهداف کوتاه‌مدت

 

معمولا آخر سال برای سال جدید برنامه ریزی می کنید و اهدافی را تعیین می کنید تا در سال جدید برای رسیدن به آنها تلاش کنیم .

 

۱۰. برگزاری مهمانی آخر سال

 

ییکی از کارهایی که قبل از رسیدن سال نو می توانید انجام دهید این است که مهمانی بگیرید و دور هم جمع شوید .

 

۱۱. به‌روز‌رسانی‌کردن رزومه

 

هرگز نمی دانید که چه اتفاقی در انتظار شما است شاید فکر بدی نداشته باشید که در روز های آخر سال رزومه خود را بررسی کنید .

 

۱۲. رسیدگی به خودرو

 

بسیاری از افراد در تعطیلات سال نو با خودروی شخصی دل به جاده می زنند و سفر می روند . حتی این روز ها با وجود بقرنطینه و منع تردد امکان مسافرت رفتن محدود شده است .

 

۱۳. شروع برنامه جدید ورزشی

 

بسیاری از افراد با خودشان قرار می گذارند که از اول سال جدید یا بعد از تمام شدن تعطیلات ورزش را شروع کنند .

 

۱۴. نوشتن برنامه ماهانه تهیه غذا

 

نوشتن برنامه برای درست کردن غذاهای خوشمزه کمک می کند آگاهانه خرید کنید و از سر در گمی نجات یابید. برای اولین ماه سال برنامه بنویسید و مشخص کنید که قرار است چه غذاهایی بپزید .

 

۱۵. تعمیرات و تغییرات خانه

 

یکی از کارهایی که در خانه هایمان انجام می دهیم ایجاد تغییرات کوچک برای بهبود ظاهر خانه ست . گاهی این تغییرات ضروری می شود و بخشی از خانه به تعمیر اساسی نیاز پیدا می کند .

 

۱۶. بررسی قراردادها و اشتراک‌ها

 

قرار داد هایی را که برای خدمات مختلف دارید ( مثلا خدمات اینترنتی ) بررسی کنید . اگر لازم است آن را تغییر دهید و طرح جدیدی بگیرید یا طرح قبلی را تمدید کنید .

 

۱۷. یک روز آفلاین

 

برای یک روز کامل آفلاین باشید و گوشی را کنار بگذارید . این روز را به تفریحات در فضای باز دیدن دوستان و آششنایان ، خرید و گردش بگذارید .

 

چیزهایی که در سال جدید باید کنار بگذارید

 

تا اینجا درباره موضوعات مثبت حرف زدیم ؛ اما سال جدید فرصتی برای شروع دوباره برای  همه است . اگر در زندگی فعلی چیزی اذیت تان می کند شاید فکر بدی نباشد که برای سال جدید آنها را دور بریزید .

 

۱۸. قطع روابط یک‌طرفه

 

اگر روابطی دارید که بیشتر از اینکه باعث رشد و شادی شما می شوند در حال تخریب روحیه و زندگی تان هستند . مثلا روابط یک طرفه آنها رات کنلر بگذارید .

 

۱۹. خداحافظی با لباس‌هایی که نمی‌پوشید

 

 

همهه ما لباس هایی داریم که به دلایل مختلف اصلا آن را نمسی پوشیم ؛ مثلا لباس هایی که هدیه گرفته ایم و خوشمان نمی آید و لباسس هایی که اندازه ما نیست نمی پوشیم .

 

۲۰. رسیدگی به وسایل روز مبادا

 

خیلی از افراد به امید اینکه وسایل را در روز مبادا استفاده کنند ، سال هعا آن را نگه می دارند . معمولا آن روز مبادا هرگز فرا نمی رسد.

 

۲۱. بازبینی فهرست کارهایی که باید انجام بدهید

 

بعضی از افراد عادت دارند فهرستی از کارهایی را که باید انجام بدهند تهیه می کنند ؛ اما تعداد کمی موفق می شوند که آنها را به انجام برسانند .

 

۲۲. بخشیدن کتاب‌هایی که نمی‌خوانید

 

محصولات فرهنگی از جمله چیز هایی اند که زیاد می خریم و گاهی بیشتر از یکی دو بار ازشان استفاده نمی کنیم .

 

۲۳. دورریختن داروهای قدیمی

 

یکی از چیزهایی که بهتر است اتز شر آنها خلاص شوید داروهای قدیمی است کمه تاریخشان گذشته است یا دیگر به ؟آنن نیاز ندارید .

 

۲۴. آنفالوکردن پیج‌ها و کانال‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی

 

اگر در شبکه های  اجتماعی  مختلف عضوید و بعضی از پیج و کانال های آن به شما احساس خوبی نمی دهد آنها را آنفالو کنید .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *