۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
کسب و کار

چگونه کاغذ دیواری را نصب کنیم؟

رول کاغذ دیواری جدیدی خریده‌اید و دیوارهای رنگ‌ورورفته‌ای در خانه دارید که می‌خواهید ظاهر بهتر و دل‌پذیرتری پیدا کنند؟ خب چطور می‌توانید مثل حرفه‌ای‌ها کاغذهای دیواری جدیدتان را به دیوار بچسبانید؟ برای انجام این کار چه مراحلی را باید دنبال کنید؟ اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این‌ باره پیدا کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه می‌توانید راهنمای مرحله‌به‌مرحله نصب پوستر یا کاغذ دیواری را بخوانید. اطلاعاتی کاربردی درباره چگونگی برش‌دادن کاغذها و اندازه‌گیری دیوار و مسائل دیگر هم در اختیارتان خواهیم گذاشت. همراه ما بمانید.

بخش اول: آماده‌سازی دیوارها برای نصب کاغذ دیواری

۱. قطع‌کردن برق و درآوردن پریزها و کلیدها

برای آنکه پس از نصب کاغذهای دیواری، دیوارها ظاهری یکدست و زیبا داشته باشند، پیش از هرچیز لازم است پریزها و کلیدهای برق را درآورید. پیش از نصب کاغذها لازم است با نوارچسب کاغذی فضای پشت کلیدها و پریزها را بپوشانید.

هشدار: چسبی که برای نصب کاغذ دیواری استفاده می‌کنید با آب مخلوط می‌شود. پس به‌خاطر مسائل ایمنی حتما پیش از شروع نصب، برق منزل را قطع کنید.

۲. برداشتن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار در صورت نیاز

کار دیگری که پیش از نصب کاغذ دیواری در جدیدترین آلبوم و رنگ لازم است، برداشتن کاغذهای قدیمی از روی دیوار است. برای انجام این کار باید یک کاردک تهیه کنید و با کمک آن کاغذ دیواری قدیمی را جدا کنید.

دقت داشته باشید که این مرحله از کار معمولا بیشتر از نصب کاغذهای دیواری زمان می‌برد، به‌ویژه اگر کاغذهای دیواری قدیمی سطح زیادی از دیوار را پوشانده باشند. اگر این‌طور است، توصیه می‌شود کارتان را طی دو روز انجام دهید تا خیلی خسته نشوید.

نکته دیگر آنکه گاهی جداکردن تکه‌های قدیمی کاغذهای دیواری به‌خاطر سفت‌شدن چسب پشت آنها، دشوار است. در این شرایط می‌توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید.

۳. پاک‌کردن دیوار از کپک و کثیفی

تمیزکردن دیوار برای نصب کاغذ دیواری

کار بسیار مهم دیگری که لازم است پیش از نصب کاغذهای دیواری انجام دهید، تمیزکردن کامل دیوارهاست تا از هرگونه آلودگی و کپک احتمالی عاری شوند. اگر کپکی روی دیوار باقی بماند و کاغذها را نصب کنید، به‌مرور زمان زیر سطح کاغذها پخش خواهند شد و در آینده به دردسر خواهید افتاد.

برای پاک‌کردن کپک دیوار می‌توانید دو فنجان مایع سفیدکننده را در ۳٫۷ لیتر آب بریزید و از این محلول برای پاک‌کردن کپک‌ها استفاده کنید.

۴. گچ‌کاری منافذ و شکاف‌های دیوار

پس از آنکه دیوار را کاملا تمیز کردید و سطحش خشک شد، کاردکی بردارید و با کمک آن منافذ، شکاف‌ها و حفره‌های موجود در دیوار را کاملا صاف و یکدست پر کنید.

۵. استفاده از کیلر یا پرایمر رنگ روی سطح دیوار

شاید پوشاندن دیوار با کیلر یا پرایمر به‌نظرتان کاری خسته‌کننده و غیرضروری بیاید، اما حتما انجام این کار را توصیه می‌کنیم چراکه کاغذدیواری روی دیواری که سطحش با چیزی مثل پرایمر پوشانده شده باشد، ظاهر به‌مراتب بهتر و یکدست‌تری پیدا می‌کند. علاوه بر این، موادی مثل پرایمر و کیلر از دیوار و کاغذ نصب‌شده روی آن در مقابل رطوبت و آسیب‌های احتمالی محافظت خواهند کرد.

کافی است پرایمر/کیلر را با میزان مناسب از حلال آن (آب یا تینر بسته به نوع محصول) ترکیب کنید و آن را با برس روی دیوار بزنید.

بخش دوم: مراحل نصب کاغذ دیواری

مراحل نصب کاغذ دیواری

۱. ترسیم خطوط راهنما روی دیوار

فاصله‌ای را در نظر بگیرید که ۵٫۰۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر از عرض کاغذ دیواری شما باشد. هدف این است که بخش کوچکی از کاغذ از دیوار بیرون بزند. پس از چسباندن، می‌توانید این بخش کوچک را با کاتر ببرید. با مدادی کم‌رنگ این فاصله را از در ورودی اتاق که کنار دیوار است علامت‌گذاری کنید. با خط‌کش نجاری خطی از بالا تا پایین دیوار ترسیم کنید که از آن نقطه عبور کند. از این خط برای نصب کاغذ در ابتدای کار و ترازکردن آن با دیوار استفاده خواهید کرد.

۲. بریدن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌تان را طوری ببرید که ۱۰٫۱۶ سانتی‌متر بلندتر از طول دیوار باشد. سپس پشت کاغذ را با چسب مخصوص بپوشانید. اگر هم از کاغذهای خودچسب استفاده می‌کنید قاعدتا نیازی به استفاده از چسب نخواهید داشت و می‌توانید طبق راهنمای روی بسته‌بندی محصول کاغذ را روی دیوار نصب کنید.

بهترین وسیله برای بریدن کاغذدیواری قیچی است.

۳. نصب کاغذ روی دیوار

کاغذ را دقیقا هم‌راستا با خطی روی دیوار قرار دهید که در مرحله اول ترسیم کردید، طوری که ۵٫۰۸ سانتی‌متر از بالا و پایین اضافه بیاید. با دست محکم کاغذ را فشار بدهید تا روی دیوار باقی بماند.

۴. صاف‌کردن کاغذ دیواری با کمک برس یا فرچه مخصوص

برای آنکه بتوانید مثل حرفه‌ای‌ها کاغذهای دیواری را نصب کنید و نتیجه کارتان ظاهری یکدست و زیبا داشته باشد، باید با فرچه یا برس مخصوص کاغذهای دیواری آن را روی سطح مدنظر کاملا صاف کنید و هیچ اثری از چین و چروک رویش باقی نماند. برای این منظور باید فرچه را روی قسمت میانی کاغذ قرار دهید و آن را محکم به‌سمت کناره‌ها بکشید.

اگر جایی از کاغذ چروک افتاد و نتوانستید با کمک فرچه آن را صاف کنید، آهسته کاغذ را بلند کنید تا به قسمتی برسید که چروک افتاده است. سپس دوباره کاغذ را محکم روی دیوار بچسبانید و فرچه را روی آن بکشید.

۵. ادامه نصب سایر تکه‌های کاغذهای دیواری

نصب سایر تکه‌های کاغذ دیواری

تکه بعدی کاغذ دیواری را بردارید و دقیقا هم‌تراز با کاغذی که پیش از آن نصب کرده‌اید، روی دیوار بچسبانید. اگر کاغذ شما از طرح‌دار است، تکه‌های بعدی را باید طوری بچسبانید که طرح‌هایش کاملا طبیعی دنبال هم بیفتند و بالا و پایین نشوند. به این منظور می‌توانید تکه جدید را از قسمت میانی با تکه قبلی هم‌تراز کنید و پس از چسباندن آن، قسمت‌های اضافی را از بالا و پایین دیوار ببرید.

برای بریدن قسمت‌های اضافی در پایین و بالای کاغذدیواری به‌هیچ‌وجه از قیچی استفاده نکنید. برای انجام این کار کاردکی را بردارید و قسمت پایینی یا بالایی کاغذ را محکم به دیوار نگه دارید، سپس با کاتر قسمت‌های اضافی را ببرید.

۶. چسباندن درز تکه‌های کاغذهای دیواری با کمک رولر

چسباندن مناسب و اصولی درز کاغذهای دیواری کار حساس و ظریفی است. اگر پشت درز کاغذ به‌اندازه کافی چسب نزده باشید، به‌مرور زمان بلند خواهد شد که اصلا ظاهر خوشایندی ندارد.

پشت درز کاغذ را به‌اندازه کافی چسب بزنید و پس از آنکه سایر قسمت‌های کاغذ را محکم به دیوار چسباندید، رولر کوچکی بردارید و آن را روی درزها بکشید.

گاهی هنگام کشیدن رولر روی درزها ممکن است مقداری از چسب از پشت کاغذ بیرون بزند. اگر این اتفاق افتاد، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چسب پشت کاغذ کمی خودش را بگیرد و سپس اسفنج خیسی را بردارید و با کمک آن چسب بیرون‌زده را کاملا تمیز کنید.

ایده‌هایی ساده برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل با استفاده از کاغذ دیواری

ایده‌هایی برای دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری

در این بخش ایده‌هایی ساده و کاربردی را بیان می‌کنیم که به‌کمک آنها می‌توانید ظاهری زیباتر و دل‌پذیرتر به خانه ببخشید.

۱. پوشاندن سقف اتاق/اتاق‌ها با کاغذ دیواری

اگر نمی‌خواهید برای تغییر دکوراسیون اتاق‌های منزل خیلی هزینه کنید، می‌توانید به‌جای پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری فقط سقف را کاغذ کنید. انجام این کار ظاهر خاص و زیبایی به اتاق‌های شما خواهد داد.

رنگ و طرح کاغذی که برای پوشاندن سقف انتخاب می‌کنید باید با اثاثیه اتاق و رنگ دیوارها هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این صورت، یکدستی و زیبایی مدنظر را نخواهد داشت.

۲. استفاده از طرح‌های مناسب برای اتاق‌هایی با سقف‌ بلند

اگر می‌خواهید در اتاق‌هایی کاغذدیواری کار کنید که سقف نسبتا بلندی دارند، پیشنهاد می‌کنیم کاغذی انتخاب کنید که طرح‌های عمودی و بلند داشته باشند، مثل طرح خط‌های منحنی که از بالا تا پایین کاغذ کشیده شده‌اند و امتداد یافته‌اند. این‌طوری چنین اتاق‌هایی فضایی گرم و صمیمی‌تر پیدا می‌کنند.

۳. استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

استفاده خلاقانه از پوستر کاغذ دیواری سه‌ بعدی راهکار عالی دیگری است برای آنکه بتوانید ظاهری زیبا و خوشایند به منزل خود بدهید. پوشاندن تمام دیوارها با چنین کاغذهایی در تمام فضاها کاربرد ندارد و معمولا بهتر است فقط یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری سه بعدی بپوشانید.

۴. استفاده خلاقانه از کاغذهای دیواری برای دکوراسیون خاص منزل

کاغذهای دیواری فقط برای پوشاندن دیوارها و سقف‌ها نیستند و با استفاده خلاقانه از آنها می‌توانید ظاهر خاص و دل‌پذیری به فضای خانه و اتاق‌ها بدهید؛ چند ترفند را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • قراردادن تکه‌های کوچک از کاغذهای دیواری با طرح‌های خاص و زیبا در قاب‌های مخصوص تابلوهای نقاشی که کاغذ دیواری سه بعدی هم برای این کار عالی است؛
  • پوشاندن راه‌پله‌های خانه با کاغذهای دیواری طرح‌دار؛
  • تزئین قفسه‌های کتابخانه، کشوهای میز آرایش و اسباب و اثاثیه‌هایی نظیر آن‌ها.

کاغذ دیواری ارزان از کجا بخریم؟

در این مطلب نکات کاربردی برای نصب آسان کاغذ دیواری را مطرح کردیم. امیدواریم از نکات ذکرشده استفاده کافی را ببرید. برای خرید کاغذ دیواری، پوستر دیواری و پوستر دیواری سه بعدی می‌توانید به فروشگاه منزل manzel.ir سر بزنید و از مدل‌های متنوع موجود در این فروشگاه اینترنتی دیدن کنید. این وب‌سایت خدماتی یکی از شرکت‌های خوش‌سابقه در حوزه فروش و اجرای کاغذهای دیواری است و در آن به بیش از ۱۵۰۰ مدل متنوع از کاغذهای دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف دسترسی دارید.

منبع:چطور

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *