۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

این کاربر تیک تاک «قارچ های زامبی» را با خون و پوست خود پرورش داده است!

قارچ  کرم ابریشم (  Cordyceps،ٍ قارچی عجیب است که از جانوران مرده تغذیه می کند ، برای بیش از ۱،۵۰۰ سال یکی از پر استفاده ترین مواد در طب چینی بوده است .

یکی از کاربران شبکه اجتنماعی تیک تاک ، این نوع قارچ را با خون و پوست خود رشد داده است .

این فرد تکه ای از پوست مرده آلوده به قارچ خود را زیر میکروسکوپ قرار داده تا نخینه های این قارچ را به بینندگان نشان دهد .

او قصد نداشته که قارچ را قورت دهد ، اما آن را جویده و گفته که این نوع قارچ ها مزه شیرینی دارند .

این کاربر تیک تاک ، خون خود را استخراج کرده و از پوست و کنده شده کف دست هایش به عنوان بستری استفاده کرده تا  ( قارچ های زامبی ) از آن تغذیه کنند .

او گفته است ( قطعاً این کار را دوباره انجام خواهد  دهد . اما دفعه بعد ، از خون خودم استفاده نمی کنم . به احتمال زیاد انجام این کار با خون حیوانات ساده تر خواهد بود ) .

تحقیقاتی که توسط تیمی از محققان پزشکی انجام شده ، نشان داده که قارچ کرم ابریشم را می توان در آزمایشگاه رشد داد تا از ترکیبات آن برای درمان سرطان استفاده شود .

اما به دلیل تاریخچه تکاملی ترسناک ، این قارچ و تغذیه ی آن از اجساد حشرات و سایر موجودات ، جایگاه خود در فیلم های علمی _ تخیلی و ترسناک را از دست نخواهد دهد .

یک دستیار قارچ شناسی در باغ گیاه شناسی نیویورک ، تیویورک توضیح داده که قارچ کرم ابریشم قبلاً تکانل پیدا کرده بود تا مورچه ها را به زامبی تبدیل کنند .

او گفته است ( حدود ۴۵ میلیون سال پیش ، این قارچ برای اولین بار یک مورچه را آلوده کرده بود . ابتدا در سوسک ها بوده و سپس به مورچه ها انتقال پیدا کرده  است)  .

  حدود ۳۵  نوع قارچ کرم ابریشم شناخته شده وجود دارند که حشرات را به زامبی تبدیل کرده و در ایالت متحده ، برزیل ، ژاپن و بخش هایی از آفریقا یافت می شوند .

سریال آخرین بازمانده از ما ( The Last of Us ) باعث ترس تماشاگران این سریال از قارچ ها در دنیای واقعی شده که ممکنن است عامل بیماری های همه گیر بعدی باشند .

اما از این قارچ های قاتل برای چه کاربرد هایی استفاده می شود ؟

قارچ کرم ابریشم نوعی قارچ انگلی بوده که حشرات را آلوده کرده و از بین می برد . برخی از گونه های ین قارچ خواص ضد سرطان دارند .

قارچ گرم ابریشم ، بشیاری از انواع سلول های سرطانی ، از جمله سلول های سرطانی تخمدان ، پروستات و خون را از بین می برد.

این قارچ می تواند به کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و سایر درمان های سرطانی کمک کند .

 

قارچ کرم ابریشم تولید مولکول آدنوزین تری فسفات ( ATP ) را در بدن افزایش می دهد که یک ترکیب ضروری برای رساندن انرژی به عضلات است .

نتایج تحقیقات نشان داده اند که این قارچ ها خستگی را کاهش داده و میل جنسی را افزایش می دهند .

همچنین قارچ کرم ابریشم ممکن است با تقلید عملکرد انسولین ، سطح قند خون را در مجدوده سالم نگه دارد و به درمان دیابت کمک کند .

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *