۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بازار ارزش متا با انتشار گزارش مالی فصل چهارم

با انتشارگزارش مالی امیدوار کننده متتا برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ ارزش سهام این شرکت در بازار حدود ۲۰ درصد رشد پیدا کرد.

با انتشار گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۳ متا ، این شرکت با رشدی تقریباً ۲۰ درصدی بازار را تکان داد . این افزایش قابل توجه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار این شرکت که چندی قبل از ۱ تریلیون دلار گذشته بود.

شرکت متا در گزارشی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خود از درآمد ۴۰.۱۱ میلیارد دلاری خبر داد ، در حالی که تحلیلگران انتظار درآمد ۳۹.۱ میلیارد دلاری را برای این شرکت داشتتند غول شبکه های اجتماعی در بازار زمانی مشابه پارسال تنها ۳۲.۲ میلیارد دلار در،آمد کسب کرده است . متا همچنین برای سه ماهه جاری انتظار دارد که بین ۳۴.۶ تتا ۳۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند که فرآتر از رقم ۳۳.۶ میلیارد دلاری تحلیلگران است .

رشد ارزش متا پس از انتشار گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۳

درآمد تبلیغاتی متا در فصل چهارم ۲۰۲۳ به ۳۸.۷ میلیارد دلار رسیده است . این شرکت همچنین اعلام کرد که تعدادد کاربران فعال روزانه آن ها در پلتفرم فیسبوک ۲.۱۱ میلیارد است. متا می گوید بازدید از تبلیغات این شرکت در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است .

قیمت متا در آخرین روز معاملاتی حدود ۴۷۵ دلار بسته شد و ارزش بازار این شرکت حالا با این رشد خیره کننده به بالغ بر ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است . بد نیست اشاره کنیم که قیمت سهام این شرکت در بدترین موقعیت در سال ۲۰۲۲ تا ۹۰ دلار پایین آمد .

بخش Reality Labs که پروژه های مربوط به واقعیت مجازی متاورس را پیش می برد ، هنوز توفیق خاصی نداشته است . این کسب و کار در فصل چهارم حدود ۴.۶۵ میلیارد دلار دیگر ضرر کرد که این رقم حتی نسبت به ۴.۳ میلیارد دلار باره زمانی مشابه پارسال بیشتر است .

با این حال درآمد این بخش بارسیدن ۱.۰۷ میلیارد دلار از پیش بینی ۸۱۲ میلیون دلاری تحلیلگران بالا تربود .

متا همچنین در سال  ۲۰۲۳ از تغییرات ساختار بزرگ و تعدیل نیروی گسترده خبر داد که ظاهراً برای این شرکت حدود ۳.۴۵ میلیارد دلار هزینه داشته است . تعداد نیرو های این غول دنیای فناوری تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ برابر ۶۷.۳۱۷ نفر اعلام شده که ۲۲ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *