۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

برای اینکه دیگران به حرف هایتان گوش کنند چه کار باید کنید

افراد دوست دارند که حرف هایشان شنیده شود تا دیده شوند و توجه دیگران را به خود جلب کنند .گاهی اوقات ددر محل کار، منزل موقعیت هایی برای افراد اتفاق نمی افتد تا دیگران به حرف هایشان توجه کنند. انگار دیگران دیگران به اندازه کافی حرف هایشان را نمیششنوند و اعتنا نمی کنند؛ حس خیلی بدی است که دیگران به حرف های شما گوش نمیدهند و توجه نمی کنند یعنی برای حرف زدن شما هم ارزشی قائل نیستند که حرف هایی شما را گوش بدهند.
برای اینکه بتوانید خوب حرف بزنید راه هایی را داریم که در ادامه میبینید::

۱-شنونده خوبی باشید

بیشتر افراد به حرف زدن مردم گوش نمی دهند  و فقط دنبال این هستند که زودتر جواب طرف مقابل را بدهند. کسی که می خواهد به جایی برسد باید ابتدا به حرف های طرف مقابل خوب گوش کند تا به یک جایی برسد .برای تبدیل شدن به شنونده ای خوب به توصیه های زیر دقت کنید:

۱-میان حرف دیگران نپرید و فقط در صورت ضرورت حرفشان را قطع کنید.

۲-از قضاوت کردن دیگران بپرهیزید.

۳-بکوشید دیگران را درک کنید تا آنها هم شما را درک کنند .

۴-با تمرکز و توجه کامل به حرف های طرف مقابل خود گوش دهید تا به جایی برسید.

 

۲-مدام درباره خودتان حرف نزنید

زیاد درباره خودتان حرف نزنید چون دیگران چندان  مایل نیستند که درباره شما بشنوند که از با خودتان حرف می زنید ، پس سعی کنید اطلاعاتی بدهید که مشخص و دقیق و کوتاه باشد.این مسئله در محیط های کاری مهم تر هستند. در این زمینه پیشنهادهایی داریم :

۱-حاشیه نروید و اصل کلام را بگویید اگر در محل کار صحبت می کنید بخش های مهم را بگویید و از صحبت کردن موضوع های بیهوده دوری کنید.

۲-صحبت ها و جواب هایتان نباید بیش از یک جمله باشند،پس پاسخ های کوتاه بدهید و از پیچیده کردن جملات دوری کنید.

۳-حرف هایتان را واضح بگویید و حرف هایتان را جمع بندی کنید تا دیگران مجبور نشوند.برای تحلیل به درد سر بیافتند

 

۳-از  زبان بدن استفاده کنید

ارتباط فراتر از کلماتی است که بر زبانتان جاری می شود. برای برقرار کردن شما باید از زبان بدن هم استفاده کنید و کمک بگیرید .حالت های چهره و بدن حالت هایی دارند که مکمل کلمات می شوند.اگر دوست دارید که دیگران را به حرف های شما گوش دهند باید به زبان بدنن استفاده کنید مثلاً:

۱-صاف و با اعتماد به نفس به ایستید.

۲-از تکرار کردن حرفتان دوری کنید.

۳-لحنی استوار و محکم داشته باشید.

۴-ارتباط چشمی با دیگران را نداشته باشید.

۵-سرتان را بالا بگیرید و حالت خموده نداشته باشید.

 

۴-ارتباط و دوستان بیشتری پیدا کنید

آدم ها بیشتر به حرف کسانی گوش می دهند که اعتماد و احترامشان را جلب کرده اند و سعی کنید با آدم های بیشتری در ارتباط باشید تا دوستی های بیشتری شکل بگیرد.وسیع بودن دایره ارتباطات باعث می شود آدم هایبیشتری با شما در ارتباط باشند.

۵-اغراق نکنید

اگر اغراق کنید دیگران میل چندانی به شنیدن حرف هایتان را ندارند .اغراق نوعی ابزار تعصب در حرف زدن است و آدم های متعصب چندان جذاب نیستند و حرف هایشان هم شنیده نمی ششوند .

 

۶-متنوع و جالب صحبت کنید

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود تا دیگران به حرف هاایتان گوش دهند متنوع صحبت کردن و جالب صحبت کردن است .پسزمانی که می خواهید صحبت کنید از طنز هم استتفاده کنید تا شنوندگان زیادی داشته باشید.گ

۷-مراقب لحن خود باشید

برای اینکه می خواهید که دیگران حرف های شما را بشنوند باید مراقب حرف زدنتان باشید برای اینکه می خواهید دیگران حرف هایتان را بشنوند باید مراقب صحبت کردنتان باشید.

۸-منفی باف و منفی گو نباشید

وقتی افراد می خواهند به حرف های شما گوش بدهند شما باید ازچیزهای منفی و چیزهای الکی و بیهوده حرف نزنید چون فردی که به حرف های شما گوش می دهد اگر حرف های الکی و هیچ و پوچ باشد دیگر حرف های شما را گوش نمی دهد.

۹-با مخاطب تعامل داتشته باشید

هیچ کس دوست ندارد که ساکت بنشیند و دیگری مدام برایش حرف بزند پس او را همراه خود همراه کنید و نظر او را درباره حرف هایی که پیش او گفتید را ازاوبپرسید.

۱۰-با مخاطب تعامل داشته باشید

برای اینکه مسلط حرف بزنید و دیگران را با خود همراه کنید حواس هایتان به حرف هیتان باشد پس اگر شما می خواهید دیگران را به سوی خود تعامل دهید ابتدا باید با آرامش کامل حرف بزنید تا هیچ استرسی نداشته باشید.

۱۱-مخاطب خود را خوب بشناسید

اگر می خواهید دیگران حرف هایتان را گوش بدهند شما باید طرفی را که حرف هایتان را گوش می دهد خوببشناسید چون اگر شما طرف مقابل را نشناسید ممکناست ازشما بد بگوید.

 

 

 

 

۳-

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *