۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

گلکسی Z فولد ۲ جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ محسوب می‌شود که درمجموع به پنج دوربین و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی مجهز شده است. گلکسی زد فولد ۲ کامل‌ترین گوشی ‌تاشو موجود در بازار شناخته می‌شود.

سامسونگ در زمره‌ی نخستین شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که موفق شده‌اند گوشی تاشدنی تولید کنند و محصول باکیفیتی دردسترس مخاطبان قرار دهند. نسل اول گلکسی فولد عرضه‌ی موفقی تجربه نکرد و کارشناسان مدعی بودند این گوشی سامسونگ مشکلاتی جدی دارد. پس از تلاشی دوباره، سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد ۲ توانست قدمی محکم در این مسیر بردارد.

سامسونگ در گلکسی زد فولد ۲ از تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده کرده است. همچنین، صفحه‌نمایش اصلی ۷/۶ اینچی این گوشی تاشو به فناوری Y-OCTA مجهز است و در دسته‌ی نمایشگرهای Infinity-O جای می‌گیرد. صفحه‌نمایش خارجی گلکسی Z فولد ۲ نیز ۶٫۲ اینچی سوپر AMOLED است.

گلکسی زد فولد ۲ درمقایسه‌با نسل اول باریک‌تر شده و ضخامتش ۶ میلی‌متر است. به‌علاوه فاصله‌ی بین دو صفحه‌نمایش هنگام بستن گوشی، کاهش پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با گلکسی Z فولد ۲، با بررسی ویدئویی زومیت از این گوشی همراه باشید:


تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV


گلکسی زد فود ۲ می‌تواند آینده گوشی‌های هوشمند باشد. دیدگاه شما درباره‌ی این گوشی چیست؟


جدیدترین گوشی ۵G سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G در گیک‌بنچ دیده شد
iFixit نتایج کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس را منتشر کرد
سرفیس دوئو در لیست بهترین اختراعات سال ۲۰۲۰
رویداد آنلاین هوآوی برای معرفی محصولات جدید این شرکت در ایران برگزار می‌شود
پنج پرچم‌دار در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۱ به اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز خواهند شد

تست مقاومت گلکسی زد فولد ۲ از افزایش استحکام گوشی سامسونگ خبر می‌دهد [تماشا کنید]

کانال یوتیوب JerryRigEverything مقاومت گلکسی زد فولد ۲ را آزمایش کرده است که از استحکام بیشتر پرچمدار تاشوی سامسونگ در مقایسه با مدل سال قبل خبر می‌دهد.

آزمایش طبق معمول با تست مقاومت نمایشگر در برابر خط و خش شروع می‌شود. نمایشگر ۶.۲ اینچی بیرونی گلکسی Z فولد ۲ از جنس شیشه بوده و مثل تقریباً تمام گوشی‌های بازار در سطح ۶ خط می‌افتد.

 

نوبت به آزمایش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی یعنی نمایشگر ۷.۶ اینچی اصلی می‌رسد. پنل اصلی این موبایل توسط یک محافظ صفحه که روی یک لایه پلاستیکی دیگر قرار گرفته محافظت می‌شود. همانند مدل سال قبل خطوط عمیق در سطح ۲ پدیدار شدند و در صورت فشار وارد کردن با ناخن شاهد آسیب همیشگی به نمایشگر خواهید بود.

البته نباید فراموش کرد که گلکسی زد فولد ۲ یک موبایل معمولی نیست و نمایشگر ظریف آن حین بسته بودن تا حد زیادی در امان است، بنابراین می‌توان گفت احتمال آسیب دیدن نمایشگر فقط حین کار کردن با صفحه نمایش و فشار وارد کردن با ناخن رخ خواهد داد که با توجه به برچسب قیمت ۲ هزار دلاری این محصول انجام چنین کاری از سوی کاربر بعید است.

در ادامه ویدیو برای آزمایش مقاومت لولای گلکسی زی فولد ۲ مقداری سنگ ریزه و کلوخ روی نمایشگر اصلی ریخته شد که خوشبختانه برخلاف مدل سال قبل فولد ۲ با سربلندی از این آزمایش بیرون آمد و مکانیزم اصلاح شده لولا از ورود سنگ ریزه و کلوخ جلوگیری کرد.

حسگر اثر انگشت گلکسی زد فولد ۲ در لبه کناری قرار گرفته و در ابتدای آزمایش به درستی کار می‌کرد، اما پس از ایجاد چند خط و خش روی آن از کار افتاد. نوبت به تست خمش رسید و فولد ۲ بدون تقریباً هیچ گونه خمیده شدن توانست از این آزمایش هم سربلند بیرون بیاید که بهتر شدن مکانیزم لولا را نشان می‌دهد.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *