۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سیاسی

موشک های ایران گنبد آهنی را شکست؟

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۹:۵۳ سرلشکر باقری: عبور صهیونیست‌ها از خطوط قرمزمان قابل تحمل نبود

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی زنده تلویزیونی، گفت: دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود.

وی تاکید کرد: اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارند را به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که همه کشورها به جز دو سه حامی رژیم صهیونیستی آن را محکوم کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این اقدام کاری بود که باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت بگیرد و به حمدالله به همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیروهای مسلح این عملیات انجام شد.

۹:۴۴ بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی را شکست سنگین توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده ارزیابی کرد و خواهان واکنش به مراتب شدیدتر تل‌آویو شد.

۹:۳۱ حماس: حمله ایران پاسخی شایسته به اسرائیل بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و پاسخی مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود.

۹:۰۸ روایت خبرگزاری فرانسه از وحشت صهیونیست‌ها به دنبال حمله ایران

خبرگزاری فرانسه روایتی از وحشت صهیونیست‌ها پس از پاسخ ایران به اسرائیل منتشر کرد و نوشت:  ساکنان بیت المقدس پس از حملات پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران علیه (رژیم) اسرائیل در پناهگاه ها پنهان شدند.

این گزارش آورده است: در حالی که صدای مهیب انفجارها در سراسر این شهر به گوش می رسید ساکنان آب و مواد غذایی ذخیره می کردند.

۸:۵۶ بلینکن حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

«آنتونی بلینکن» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آمریکا حمله ایران به اسرائیل را محکوم می کند. همانگونه که رئیس جمهوری گفت، تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران آهنین است.

۸:۴۴ قالیباف: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس در نطق صحن علنی مجلس با اشاره به پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، پاسخ پشیمان کننده مدافعان ملت ایران دل هر ایرانی را شاد کرد.

وی با بیان اینکه اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوز صهیونیست ها در راستای منشور سازمان ملل بود و در صورتی که رژیم صهیونیستی هر اقدامی انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدید تر خواهد بود، تاکید کرد: سیلی انتقام ایران به پشتوانه ملت محکم و پشیمان کننده بود و بار دیگر ثابت کرد ما ملت امام حسین هستیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *