۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سلامت

نتیجه پژوهشی ۵ ساله: ورزش تای چی می‌تواند از پیشرفت پارکینسون جلوگیری می‌کند

طبق مطالعات جدید ، تمرین یک ساعته تای چی ( دو بار در هفته ) به مدت شش ماه می تواند پیشرفت پارکینسون را کاهش دهد .

( تای چی ) یک هنر رزمی با حرکات آرام و ملایم است . اکنون یک مطالعه جدید نشان داده که انجام ورزش تای چی علاوه بر بر یادگیری دفاع شخصی ، می تواند با علائم بیماری پارکینسون مقابله کند . طبق مطالعات انجام گرفته طی ۵ سال تمرین یک ساعته تای چی ( دو بار در هفته ) به مدت شش ماه می تواند پیشرفت پارکینسون را کاهش دهد .

بر اساس گزارش سازمان پارکینسون انگلستان حدود ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به پارکینسون هستند . این بیماریی بر تولید دوپامین در مغز تاًثیر می گذارد و هنوز علت دقیق و درمان آن شناخته نشده است .

با این حال محققان برای شناسایی علت اصلی پارکینسون و مبارزه با اثرات آن در حال تلاش هستند . در سال جاری میلادی پزشکان نشانگری در شبکیه چشم شناسایی کردند که ممکن است منجر به این بیماری شود . ما اکنون یک مطالعه جدید راه ساده ای برای جلوگیری از پیشرفت پارکینسون پیشنهاد می دهد  : هنر رزمی  باستانی تای چی .

مقابله با پیشرفت پارکینسون با ورزش تای چی

 

مقابله با پیشرفت پارکینسون با ورزش تای چی

طبق مطالعات قبلی تمرین یک ساعته تای چی ( دو بار در هفتته ) به مدت شش ماه به مقابله با چندین اثر پارکینسون کمک می کند . انجام این تمرین سرعت راه رفتن و ثبات وضعیت بیماران را بهتر می کند و باعث افزایش کیفیت زندگی آن ها می شود .

در مطالعه جدید ، هدف محققان چینی این بود که ببینند آیا تمرین طولانی مدت تای چی تاًثیر بیشتری خواهد داشت یا خیر . بنابراین آن ها دو گروه از بیماران مبتلا به پارکینسون را به مدت بیش از پنج سال از ۲۰۲۱ تا ۲۰۱۶ مورد آزمایش قرار دادند . گروه اول متشکل از ۱۴۷ بیمار بود که طبق برنامه تعیین شده در مطالعه قبلی تای چی تمرین کردند ؛ هفته ای دو بار یک ساعت . گروه دوم که شامل ۱۸۷ بیمار بود در این فعالیت شرکت نکردند .

مشاه مطالعه قبلی ، محققان این بار شاهد کند شدن سرعت پیشرفت بیماری در تمرین کنندگان تای چی بودند . کسانی که در این تمرین شرکت کردند بر اساس طیف وسیعی از معیار ها در طول مطالعه وضعیت بهتری داشتند . در پایان دوره مطالعه تنها ۸۷.۵ درصد از افرادی که به انجام تای چی مشغول بودند نیاز به افزایش دارو های خود داشتند . در گروه دوم این عدد به ۹۶ درصد بود .

در گروه تای چی میزان اختلال حرکتی ۱.۴ درصد در مقابل ۷.۵ درصد در گروه دوم بود . توهمات در گروه دوم کمی بیش از ۲ درصد گزارش شد. ئاما تمرین کنندگان تای چی این علامت را تجربه نکردند . همچنین تنها ۳ درصد از گروه تای چی دارای اختلال شناختی خفیف بودند . در حالی که ۱۰ درصد از گروه دوم این ویژگی را نشان دادند .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *