۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

هوش مصنوعی اپل سرانجام رونمایی شد؛ یک ویرایشگر تصاویر با فرامین متنی

هوش مصنوعی اپل برای  رقابت با دیگر بزرگان رونمایی شد . MGIE،ٍ یک ویرایشگر تصاویر مبتنی بر AI  است که همه کار را برای فرامین متن انجام می دهد .

این بار دیگر برای جهش فناوری تلاش می کند . غول فناوری می خواهد تفکر ما نسبت به ویرایش تصاویر را تغییر دهد . اپل با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، از یک مدل هوش مصنوعی به نام MGIE رونمایی کرده که می تواند با استفاده از فرامین متنی ، ویرایش تصاویر را برای ما ساده کند . روز هایی که تسلط روی نرم افزار های ویرایشگر تصاویر پیچیده بود ، گذشته است . با استفاده از هوش مصنوعی اپل می توانید تصاویر را برش بزنید یا تغییر سایز دهید یا عکس ها را بچرخانید یا به آنهها فیلتر اضافه کنید . فقط باید آنچه را می خواهید توصیف کنید.

MGIE  مخفف MLLM-Guided Image Editing ، قادر به درک و اجرای ویرایش ساده و پیچیده تصاویر با استفاده از فرامین متنی است . تصور کنید که می خواهید آسمان را آبی تر کنید . کافی است درخواستتان را به طور دقیق به آنها بگویید تا روشنایی آسمان را افزایش دهد .

هوش مصنوعی اپل چگونه تصاویر را ویرایش می‌کند؟

 

اپل برای نمایش قدرت این هوش مصنوعی تصویری از یک پیتزای پپرونی را منتشر کرد و از فرمان متنی ( آن را سالم تر  ) استفاده کرد . این هوش مصنوعی سبزییجات را به پیتزا اضافه کرد . در مثضال دیگری تصویر کم نوری از ببرها را به آن داد و از MGIE خواست با اضافه کردن کنتر ات نور عکسش را روشن تر کتد.

ورود اپل به حوزه ویرایشگر ها مبتنی بر Ai  خیلی جذاب است ؛ فضایی که غول های بزرگ مثل ادوبی در آن قدرت نمایی می کنند و اابزار های پیشرفته ویرایشی مبتنی بر این فناوری را در اختیار کاربرانشان می گذارند . اگر چه صاحب آیفون مثل تمام حوزه ها ، در بخش هوش مصنوعی محتاطانه نیز عمل می کند و همانطور که تیم گوک گفته ،  آن ها به دنبال یک پارچه سازی قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام محصولات خود هستند.

   

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *