۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اقتصادی

چرا بیت کوین گران شد و افزایش قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال اواخر هفته گذشته را با اخبار مثبت تمام کرد و روز چههارشنبه برای بیت کوین روز سرنوشت ساز و مهمی بود . سرمایه گذاران این رمز ارز چشم به بازار دوخته بودند تا شاهد شکستن مقاومت ۵۹ هزار دلاری بیت کوین باشند و این اتفاق بالاخره پس از گذشت دو سال به نحو احسن رقم خورد . پیش تر در اخبار ارزهای دیجیتال به معرفی ۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴ پرداختیم که بیت کوین یکی از آن ها بود .

 

دلایل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

 

شکل گیری روند صعودی جدید ارزشمند شدن دارایی ها و ساختار مند شدن ETF   بیت کوین همگی اخبار نوید دهنده ای برابی هولدرهای میان مدت و بلند مدت ایاین رمز ارز است . ن رمز ارز هستند . بیت کوین قلب تپنده بازارر است و اعتماد مجدد معامله گران به آن نشان می دهد که  قرار است خبر های خوبی در سال ۲۰۲۴ بشنویم .

 

افزایش قیمت این ارز دیجیتال ، اکسیژن بازار ارز را تنظیم کرده و باعث قوت قلب چامعه کریپتوکارنسی شده است . ارزش بازار بیت کوین هم اکنون به ۱.۲ ترییلیون دلار رسیده که یادآور روز های  های اوج و تاریخی این رمز ارز است . تا لحظه نگارش این مطلب ، قیمت هر واحد BTC  حدود ۶۲ هزار دلار است که از سقف قبلی پیشی گرفته است .

 

صعودی بودن بیت کوین طی روز های اخیر نسبت به روز های اخیر نتیجه بروز احساسات مثبت سهامداران و معامله گران بوده که و چند دلیل واضح و مشخص دارد از جمله این دلایل محکمه پسند را :

 

عملکرد فوق العاده بودن صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین یا ETF

افزایبش فعالیت معاملاتی

اثر هاوینگ مورد انتظار بیت کوین

خوشبینی سرمایه گذاران به بازار کریپتور و …

تنور ETF بیت کوین هنوز داغ است

 

صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین معامله ای است که به خودی خود موضوعی است که باعث رشد این ارز دیجیتال شده چرا که مزایای زییادی در بازار های ارزی دارد. و دارایی هایی که از صندوق بیت کوین به دست می آید قابل معامله است .

 

نقش هاوینگ بیت کوین در صعودی بودن آن

 

 گرچه ای تی اف های بیت کوین به عنوان یکی از دلایل صعودی بودن این رمز ارز دیجیتالی معرفی شدند اما دلایل دیگری نیز برای افزایشی شدن قیمت آن وجود دارد .

 

 

تاریخ به ما آموخته که پس از هر هاوینگ قیمتت بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش یافته و باید منتظر روند صعودی آن باشیم . باید به انتظار هاوینگ بمانیم و ببینیم تاریخ دوباره تکرار می شود .

 

معامله گران طمع کار شده‌اند

 

احساس ترس و طمع در وجود هر معامله گری هست و نمی توان منکر آنها شد . یکی از مهمترین دلایل نزولی یا صعودی شدن بازار  سهام و ارز دیجیتال همین ترس و طمعی است که روی روانشناسی بازار اثر شدید دارد . شاخص ترس و طمع در روز چهارشنبه گذشته به عدد ۸۲ رسید که نشان می دهد هولدرها تا چه اندازه طمع کار هستند . 

 

به طور کلی شاخص فوق زمانی به چنین اعدادی نزدیک می شود که در دوران پیش از اصلاحات باشیم و سیگنالی برای افزایش نوسانات در آینده نداشته باشیم .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *