۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

مردم کدام کشورها بیشترین مالکیت خودرو در جهان را دارند؟ اینفوگرافیک

در سال ۲۰۲۰، ۲۸۹ میلیون وسیله نقلیه در آمریکا در حال استفاده بود ، این رقم حدود ۱۸ درصد کل وسایل نقلیه مورد استفاده جهان در آن سال است . تعداد خودروهای آمریکایی در جاده ها از دهه ۱۹۶۰ بیش از دو برابر شده است ، اما سرانه مالکیت خودرو در آمریکا در مقایسه با با سایر کشور ها چگونه است و کدام کشورسریع ترین نرخ رشد را در میان طبقه متوسط رو به رشد جهان دارد ؟ اینفوگرافیک زیر سرانه مالکیت وسایل نقلیه را بر اساس داده های سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری ( OICA) نشان می دهد.

 

 

بالاترین نرخ مالکیت خودرو در سراسر جهان

در جدول زیر رتبه بندی کشور ها بر اساس تعداد وسایل نقلیه در حال استفاده به ازای هر ۱،۰۰۰ نفر شامل خودروهای سواری و تجاری تا سال ۲۰۲۰ را نشان میص دهد .

مالکیت وسایل نقلیه

 

رتبه اول متعلق به نیوزلند است ، کشوری که به عشق ماشین معروف است . 

با توجه به اینکه کودکان حدودد  ۲۰درصد از جمعیت را تشکیل می دهند با نزدیک به ۹ اتومبیل در جاده ها به ازای هر ۱۰ نفر ، این رقمبه طور قابل توجهی باالا است . اکثر خودرو ها از ژاپن دست دوم وارد این کشور ها می شوند و به دلیل اعمال سخت گیرانه در دهه ۱۹۸۰ ، این کشور به یکی از تولید کنندگان عمده خودرو های فرمان راست تبدیل شد .

 

ایالت متحده با این تفاوت که تراک ها و شاسی بلندها ، در این کشور محبوب ترند ، پس از نیوزلند قزاز گرفت ، در واقع ، فورد سری F-1 برای ۴۲ سال متوالی پر فروش ترین خودرو در آمریکا بوده است.

 

در اروپا ، لهستان بالاترین سرانه مالکیت وسایل نقلیه را دارد ، اما خودروهای برقی سهم کمی در این میان دارند . در حالی که خودروهای برقی در این میان سهم کمتری را دارند . در حالی که خودروهای برقی در این میان نزدیک به ۱۶ درصد از کل خودروهای کشور نروژ را دارند .

 

ویتنام با توجه به طبقه متوسط رو به رشد ، سریعترین رشد ، را در سرانه مالکیت وسایل نقلیه را دارد. بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ، هر ساله این نرخ به میزان شگفت انگیزی ۱۷ درصد افزایش می یابد .

 

بازارهای برتر خودروهای برقی

با افزایش شتاب فروش خودروهای برقی ، درر جدول زیر ببزرگ ترین بازارهای جهان بر اساس تعداد خودروهای تمام برقی در حال استفاده تا سال ۲۰۲۲ آورده است ؛

 

مالکیت وسایل نقلیه

 

 

چین خانه ای بیش از نیمی از خودروهای برقی  جهان است ، علت این میزان استفقاده از خودروهای برقی در چین را می توان در دسترس بودن مواد خام مورد استفاده در باطری های EV  در این کشور دانست. در وااقع چین تقریبلً ۷۰ درصد از فلزات کمیاب جهان را تولید می کند و ظرفیت تولید باتری بیشتری نسبت به کشور های دیگر دارد .

 

علاوه بر این چین ، سیاست های کلیدی را توسعه داد که منجر به نوآوری در فناوری های اصلی این باطری ها می شد . در سال ۲۰۲۳ خودروهای برقی ۳۱ درصد از کل فروش خودرو فروش در چین را تشکیل می دهند که دلیل آن مشوق های دولتی و تقاضای مصرف کننده است . 

 

نروژ یکی از اصپلی ترین بازار خودروهای برقی است که دولت از سال ۱۹۹۰ شروع به اتخاذ سیاست هایی در راستای افزایش استفاده از خودروهای برقی کرده است تا سال ۲۰۲۵ . این کشور قصد دارد با  فروش موتور خودروهای برقی احتراق داخلی را به طور کامل متوقف کند  در سال ۲۰۲۲  حدود ۸۰ درصد از کل وسایل نقلیه در نروژ مربوط به  خودروهای برقی بوده است که بالا ترین میزان فروش را دتاشته است . 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *