۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
خانواده

۱۰ موضوع مهم که هرگز نباید درباره آن ها با والدین خود صحبت کنید

اگر رابطه ی سالم و راحتی با والذین خود داشته باشید ، شاید  دلتان بخواهد که آن ها را در جریان همه امور زندگی تان قرار دهید . با این حال ، گاهی درگیر کردن آن ها به جای آنکه کمک کننده باشد ، تنها وضع را پیچیده تر می کند .

 شیوه ی بچه داری تاشند

 

داشتن فرزند بسیاری از اوقات حسی مانند جان به در بردن از آشفتگی هایی را دارد که به ندرت کنترل شده هستند ، بنابراین داشتن والدین با تجربه می تواند نجات بخش باشد . اما پدر و مادر ها گاهی در شیوه بچه داری فرزندانشان دخالت می کنند و هر چه که آن ها به سختی رشته را پنبه می کنند .

 

۲- مشکلات شریک عاطفی تان

چه مشکلات شغلی باشد ، چه مسائل پزشکی و چه ایرادات شخصیتی بهتر است آن ها را پیش خودتان نگه دارید .در مورد این مسائل بهتر است به طور خصوصی با شریک عاطفی تان و به دور از نظارت و پیگیری والدین تان صحبت کنید . در غیر این صورت ، هر چیزی می تواند تبدیل به عاملی برای حدس و گمان ، نگرانی با قضاوت نامناسب از سوی آ،ن ها شود.

۳- شکل رابطه تان با اعضای فامیل

سیاست داشتن در روابط خانوادگی خود یک هنر است و اگر عضو یک فامیل پر جمعیت با عقاید و سبک زندگی های مختلف باشید ، احتمالاً یک دیپلمات خبره هستید . اما نیازی نیست که والدین تان دخالتی در رابطه شما با اعضای فامیل داشته باشند یا اصلاً درباره آن بدانند ، بخصوص اگر کدورتی میان تان باشد . شما می تواند رابطه تان را با اعضای فامیل را نه تحت نظارت والدین تان ، بلکه به شیوه ی خودتان پش ببرید.

۴- اینکه به حرف هایشان گوش ندادید

تصمیم گرفتید کار دیگری غیر از آنچه والدین تان می گویند انجام دهید ؟ به خودشان نگویید . برای پدر مادر ها شاید نا خووشایند باشد که بفهمند فرزندشان دقیقاً عکس توصیه ای که به او کرده بودند عمل کند و شاید زمانی نا خوشایند تر شود که بفهمد لزومی ندارد که فرزندشان حتماً به توصیه آن ها گوش کند . به عبارت دیگر شما خودتان بهتر می دانید که چه چیزی به نظر آن ها نیست .

۵- سبک زندگی تان

برخی جنبه های زندگی تان هست که شما نمی خواهید توجه والدین تان را به آن ها جلب کنید . شاید یک رژیم غذایی ناسالم باشد یا یک برنامه خواب نامنظم ، و یا ماجراجویی های عاشقانه یا شاید هم شیفته ی ورزش های پر خطر و پر هیجان باشید . این امر روتین زندگی شماستت . اما برای والدین تان ممکن است رفتاری بی ملاحظه و خطرناک به نظر برسد .

اشتباهاتی که در بزرگ کردن شما مرتکب شدند

هیچ کس کامل نیست و احتمالش هست که والدین شما هم در کودکی تان مرتکب کاری شده باشند که شما را آزرده باشد . تروماهای کودکی تان می تواند تاًثیر زیادی برزندگی تان داشته باسد . نیازی نیست آن ها را به روی والدین تان بیاورید شما نباید والدینتان یا خودتان را به خاطر رنج ناشی از آگاهی به آسیبی که به  شنا می زنند تحت فشار بگذارند. به جایش از والدین تان یا خودتان را به خاطر رنج ماندگاری آن تجربه ها یا رنج ناشی از آگاهی به آسیبی که به شما زدند تحت فشار بگذارید.

مشکلات رابطه عاطفی تان

همه ی زوج ها گاهی با یکدیگر دعوا می کنند و این امری طبیعی است . با این حال اینکه بروید و از اشتباهات شریک عاطفی تان پیش والدین تان شکایت کنید ، اصلاً عاقلانه نیست . شما و شریک عاطفی تان امروز دعوا و فردا آشتی می کنند و راطه تان را ادامه می دهید ، اما برای والدین تان این گونه نخواهد بود . چیزی که از نظر شما یک دعوای  جزئی است می تواند شریک عاطفی تان را برای همیشه از چشم والدین تان بیاندازد .

۸- نحوه ی پول خرج کردن تان

شاید دوست داشته باشید که پول هایتان را طوری خرج کنید که برای والدین تان قابل درک یا قبول نباشد . برای یک شخص بالغ شاغل و متکی به خود نصیحت شنیدن درباره نحوه اداره ی امور زندگی خود می تواند مستاًصل کننده باشد ، امری که می تواند منجر به جرو بحث شود میان شما  و والدین تان شود تا زمانی که از پس زندگی تان بربیایید و به مشکل مالی بر نخورید شیوه خرج کردن تان نباید مورد انتقاد قرار گیرد ..

۹- وضعیت روانی تان

سلامت روان موضوعی پیچیده است و والدین تان قاعدتاً باید از وضعیت روانی شما با خبر شوند . متاًسفانه پدر و مادر ها اغلب صلاحیت کافی برای صحبت درباره این موضوع را ندارند . آن ها صرفاً می دانند که چیزی سر جایس نیست اما درک درستی درباره ی آن ندارند و وحشت زده می شوند این امر می تواند هم به شما و هم به آن ها اضطراب وارد کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت روانی تان نمی کند .

اگر والدین تان توان حمایت از شما را داشته باشند می توانید مشکلات تان را با آن ها در میان بگذارید اما حتماً لازم نیست آن ها را در جریان جزئیات قرار دهید .

 

۱۰- برنامه های شغلی تان

مثلاً شغل خوبی دارید اما می خواهید به کلی تغییر شغل بدهید . شما مسیر طولانی و دشواری در پیش خواهید داشت باید چیزهای زیادی یاد بگیرید تا جای جدید استخدام شوید و در شغل تازه تان کسب اعتبار کنید . شما تصمیم تان را به والدین تان در میان بگذارید و یکباره با سیلی از نگرانی مواجه شوید .

شما باید برای والدین تان توضیح دهید که چرا چنین تصمیمی گرفته اید و به آن ها اطمینان خاطر دهید که آمادگی چنین کاری را دارید .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *