۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

۸۳ درصد از افراد نمی توانند به کوتاه ترین تست هوش دنیا پاسخ دهند

اگر  تا به حال خواسته اید که هوش خود را آزمایش کنید ، اما حوصله انجام تست های طولانی هوش را ندارید در ادامه راه مناسبی را برای شما آورده ایم. کوتاه ترین تست هوش دنیا فقط از سه سوًال ریاضی تشکیل شده و حل نباید خیلی طول پکشد . 

این تست در اصل بخشی از یک مقاله تحقیقاتی بوده در سال ۲۰۰۵ توسط شین فردریک ، استاد دانشگاه MIT  در آمریکا منتشر شده است . پروفوسر فردریک ، به عنوان بخشی از تحقیقات خود این تست را به ۳ هزار نفر شرکت کننده داده و حتی کسانی که در دانشکاه های برتر آمریکا مانند هاروارد تحصیل می کردند ، در این پژوهش حضور داشته اند . از میان تمام افراد شرکت کننده ، تنها ۱۷ درصد موفق به کسب نمره ۳ از ۳ در این آزمون شدند .

پروفوسر فردریک در مورد این تست گفته که هر سه سوًال ( آسان ) هستند ؛ به این معنا که راه حل آن ها به راحتی قابل درک است . با این حال برای رسیدن به پاسخ صحیح باید در تله پاسخ های اشتتباه نیفتید. در ادامه نگاهی به سوًالات کوتاه ترین  تست هوش جهانی می اندازیم .

۱- یک چوب بیسبال و یک توپ در مجموع ۱.۱۰ ددار قیمت دارند قیمت چوب بیسبال ۱ دلار بیشتر از قیمت توپ است . قیمت توپ چقدر است؟

  ساخت ۵ وسیله توسط ۵ ماشین ، ۵ دقیقه طول می کشد . چقدر طول می کشد تا ۱۰۰ ماشین ، ۱۰۰ وسیله را بسازید ؟

۳- در یک دریاچه نیلوفر آبی وجود دارد که هر روز اندازه اش دو برابر روز قبل می شود . اگر ۴۸ روز طول بکشد تا نیلوفر آبی تمام دریاچه را بپوشاند ، چقدر طولل می کشد تا نیمی از دریاچه را بپوشاند .

پاسخ های صحیح :

۱- ۵ سنت

فرض می کنیم که قیمت توپ X  است . توپ بیسبال ۱ دلار گران تر است ؛ بنابراین قیمت آن X + 1 است . در نتیجه

قیمت توپ + قیمت چوب بیسبال = X + (X + 1) = 1.1

۲X + 1 = 1.1

۲X = 0.1

X = 0.05

۲- ۵ دقیقه

 

اگر ساخت ۵ وسله تتوسط ۵ ماشین ، ۵ دقیقه طول بکشد ، پس ساخت ۱ ویجت توسط ۱ ماشین ۵ دقیقه طول می کشد ( هر ماشین در ۵ دقیقه یک وسیله می سازد ) . اگر ۱۰۰ ماشین با هم کار کنند ، هر کدام می توانند در ۵ دقیقه یک وسیله بسازند . بنابراین ۱۰۰ وسیله در ۵ دقیقه ساخته خواهند شد .

۳- ۴۷ روز

هر روز ، اندازه نیلوفر آبی دوبرابر می شود . بنابراین اگر یک روز به عقب برویم ، اندازه نیلوفر آبی نصف می شود . در نتیجه ، نیلوفر آبی در روز ۴۷ ( یکی مانده به آخرین روز ) نیمی از دریاچه را پوشانده است .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *