۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

تصویب قطعنامه ضد ایرانی کانادا در سازمان ملل

 

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز چهار شنبه قطعنامه کانادا درباره(( وضعیت حقوق بشر در ایران)) را به تصویب رساند.

منابع خبری گزارش داده اند که این قطعنامه برای تصویب ماه آینده به مجمع عمومی ارسال خواهد شد. قطعنامه مذکور که توسط کانادا معرفی شده با ۷۹ راًی موافق ،۲۸ راًی مخالف و ۶۸ راًی ممتنع به تصویب رسیده بود.

این قطعنامه سال گذشته با ۷۸ راًی موافق ،۳۱ راًی مخالف و ۶۹ راًی ممتنع به تصویب رسیده بود.علی رغم تبلیغات حقوق بشری علیه ایران در ماه های گذشته قطعنامه جاری تنها توانسست یک راًی بیشتر به راًی سال گذشته اش اضافه کند.

قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت،انظباطی یا الزام آور نیستند و از آنها به عنوانم تدابیر توصیهه ای یاد می شود.

ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی به دلیل روش شنتاسی نادرست. ،اتحاد استاندار های دوگانه غرض ورزی و عدم رذعاایت اصل بی طرفی نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله جویی در امور داخلی کشور ها مورد انتقاد قرار گرفته اند.

جکمهوری اسلامی ایران پیش از این در واکنش به تصویب قطعنامه های مشابه تاًکید کرده که رعایت حقوق بشر رات از الزامات شرعی ،قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت می داند و همواره به آن اهتمام ورزیده است . تهران با وجود این استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر توسط کشور های غربی علیه خود را محکوم کرده است.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *