۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

دو چیز رو خوب یاد بگیرییدو خودتون رو نجات بدید؟

دو چیز رو خوب یاد بگیرید:

سردی

گرمی

نبض خودتون رو بگیرید ،اگر ارتفاع داشت و براحتی قابل لمس بود یعنی گرم مزاج هستید اما اگر اینطور نبود چکار کنیم؟اونقدر گرمی بخورید تا نبضتون گرم بشه.

آدو ها وقتی سرد مزاج هستند به شدت بدبین و بدگو و تند خو و افسرده و مریض میشن !

راه درمانشم خورددن گرمیانه است ،واسه همینه که ابوعلی سینا میگه: کند فهمی ناشی از سردی مغزه و میگه : اگه میخواین بر جامعه ای حاکم بشید به اونا ترشی(به شدت سرد )بدین ولی خوردن عسل (به شدت گرم)بخورید و این مصداق همونه که میگن ترشی نخوری یه چیز میشی!

مادرها اگر فرزند زیبا ،شجاع،باهوش و قوی میخواهند باید غذاهای گرم مزاج را بر سر سفره بیاورندو این مواد غذایی را برای تغذیه فرزندانشان زیاد کنند.

ترسویی،افسردگی،ضعف،بیحالی و بی ارادگی ناشی از سردی بدنه.

شبها هصلاً غذای سرد نخورین چون صبح ها با کسالت و بد اخلاقی از خواب بلند میشوید .ضمناً در وعده شام از ماست ،مرغ،ماهی ،برنج و انواع غذاهای سرد  استفاده نکنید چونن احتمال سکته را به شدت افزایش میدهد.شام باید گرم باشه که هم با مقدار کم سیر بشین و خواب خوب و سنگینی داشته باشید و هم صبح سحر خیز باشید و قبراق شام با طبع گرم مصرف کنید.حجم این غذاهایی که گفته شد حجم کمتری دارند و قوتش زیاد است و هضم این غذاها راحت تر ازغذاهای سرد است.

یکی از مواردی که میتونه معده را جمع کنه و بدن را گرم نگه داره نعناع است.

به روش های مختلف از نعناع استفاده کنید !توی انواع غذاها دوغ ماست نعناع بریزید .چای نعناع از بهترین چای ها برای اعضای خانواده است و کوکوی نعناع یکی از بهنرین غذاها برای وعده شام است نعناع توی سبزی خوردن بریزید.

دختری ۲۱ ساله از شدت سستی پاها و ضعف میگه دارم ام اس میگیریم!دلیل سستی بدن و پاها فقط سردی بدن است !بچه هاتون چون ندارن دائماً مریض می شوند ؟هوششون خوب نیست؟ نعناع را دریابید !مشکل این دختر خانم با تغییر رژیم غذایی شکر خدا حل میشه.

مشکل بچه هام با ماست و نعناعع حل میشه! پس سردی و گرمی بدنتان را تنظیم کنید!

مادرهای عزیز ، خانوم ها ،بدنتون را دریابید ! خیلی از خانوم ها بعد از زایمان افسردگی میگرن ،خیلیا خودشون نمیفهمند !بیخود از قدیم نبود میگفتن کاچی بخورید بعد از زایمان خانم ها نمیدونید این سردی چه میکنه با بدن ریشه همه مریضی ها بعد زایشمان همین سردی خوب میکنه .

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *