تکنولوژی و فناوری

شاسی بلند جذاب چانگان یونیتی به زودی در ایران + مشخصات و آپشن ها

شاسی بلند جذاب چانگان یونیتی به زودی توسط گروه خودروسازی سایپا به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا برای کسب سهم از بازار شاسی بلندهای ایران قصد دارد طی همکاری با شرکت چینی چانگان یک شاسی بلند جذاب را به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا خبرها حاکی از آن است که سایپا مونتاژ شاسی بلند چانگان یونیتی را در دستور کار قرار داده و در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

چانگان یونیتی نسبت به سایر محصولات چانگان متفاوت بوده و نخستین بار در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار چین عرضه شد. البته شاسی بلند uni-t به برند جدید چانگان یعنی گراویتی تعلق دارد؛ شاسی بلندی که از طراحی جذابی بهره می‌برد و می‌تواند نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات چانگان یونیتی

چانگان یونیتی

طول چانگان یونیتی حدود ۴.۵ متر، عرض آن ۱.۸ متر و فاصله محوری آن نیز به ۲.۷ متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را در ردیف کراس اوورهای جمع‌وجور قرار می‌دهد. مشتریان چینی می‌توانند این شاسی بلند را با رینگ‌های ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۲۵/۵۵ یا رینگ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۴۵ سفارش دهند. وزن این خودرو نیز بسته به تیپ حدود ۱۴۶۵ تا ۱۵۷۰ کیلوگرم بوده و حجم باک آن حدود ۵۵ لیتر است.

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی در بازار چین با دو موتور توربوشارژ به فروش می‌رسد و در حال حاضر مشخص نیست سایپا قصد دارد این خودرو را با چه نوع پیشرانه‌ای به بازار ایران عرضه کند.

پیشرانه اول این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری با کد JL-473ZQ7 بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه‌ی تر نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۶.۵ لیتری را به همراه دارد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

چانگان یونیتی

مشتریانی که خواهان قدرت بیشتر هستند می‌توانند پیشرانه ۲ لیتری با کد JL-486ZQ5 را سفارش دهند که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس ۸ دنده نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. چانگان یونیتی با این پیشرانه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۷ بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مانند دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش سه‌بعدی، تریم داخلی چرم، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سقف شیشه‌ای، سنسورهای نور و باران، صندلی راننده دارای حافظه سه حالته و تنظیم گودی کمر، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، ۶ ایربگ ۱۰ نقطه‌ای و ترمز پارک برقی، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور بهره می‌برد.

changan uni-t

چانگان برای نسخه فول آپشن یونیتی سیستم ADAS رانندگی خودران سطح ۳ را در نظر گرفته است که امکاناتی چون سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر خط، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، رادار تصادف از جلو، سیستم نور بالای اتوماتیک، سیستم کمکی کروز هوشمند، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار تصادف از عقب و ترمز اضطراری خودکار را ارائه خواهد داد.

قیمت چانگان یونیتی

changan uni-t

چانگان یونیتی بسته به نوع موتور و سطح امکانات با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. در واقع مشتریان چینی برای خرید چانگان یونیتی با موتور ۱.۵ لیتری باید حدود ۱۱۶ تا ۱۴۰ هزار یوآن و برای نسخه مجهز به موتور ۲ لیتری باید ۱۳۸ تا ۱۵۰ هزار یوآن پرداخت کنند. این خودرو حدود ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد که با توجه به نرخ دلار و شرایط بازار ایران، قیمت آن حدود ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع:گجت نیوز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *