۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
حوادث

لحظه هولناک سقوط هواپیمای نپالی از زاویه دوربین یکی از مسافران

لحظه ی سقوط هواپیمای نپالی که به مرگ دست کم ۶۸ نفر انجامید ،، از قرار معلوم توسط یکی از مسافران این هواپیما در این لایو فیسبوک منتشر شده بود.

ظاهراً ررون هواپیمای نپالی در لحظه سقوط نشان می دهد که این هواپیما عازم فرودگاه تازه تاًسیس شهر پخارا بود که این حادثه رخ داد.

گفته می شود این حادثه توسط مردی هندی به نام سونو جایسوال گرفته شده بود مسافران هواپیما را لبخند زنان در حال پرواز بر فراز ساختمان ها نشان می دهد . گوشهع ای از لگوی شرکت هواپیمایی Yeti در پشت جایسوال و تبلیغ یک شرکتت بیمه نپالی ههم در پشت صندلی های هواپیما به چشم می خورد.

ویدیو تا جایی ادامه می یابد که ناگهان شروع به لرزیدن می کند و صدای فریاد مسافران شنیده می شود . سپس تصویر سیاه و صدای انفجار بلندی شنیده می شود ، و پس از آن شعله های آتش تمام قاب را پر می کند.

وبسایت تایمز هند نوشته یکی از بستگان جایسوال حضور این مرد ۲۹ ساله ی هندیی در هواپیما ی نپالی سقوط کرده را تاًیید کرده است .

یکی از همراهان جایسوال که ۳ تن از آنها همچون او هندی بودند ، لحظاتی پیش از سقوط با صدای بلند می گوید : (( واقعاً جالب است ).

وبسایت تایمز هندی به نقل از ایین خویشاوند جایسوال نوشته : سونو بعد از بلند شدن هواپیما در فیس بوک لایو گذاشته بود این لایو نشان می داد که سونو و همراهانش خوشحال بودند اما یک دفعه همه جا آتش می گیرد و لایو قطع منی شود .

در این سانحه یک هواپیما دو موتوره ی مدل ATR 72 متعلق به شرکت هواپیمایی Yeti که در یک پرواز نیم ساعته از کاتماندو ، پایتخت نپال عازم شهر پخارا بود.

این هواپیما ۷۲ سر نشین داشت که ۱۵ تای آن ها غیر نپالی بودند . مرگ دست کم ۶۸ نفر از سرنشینان هواپیما پس از سقوط آن را به درون تنگه ای در تنگه ای در نزدیکی فرودگاه جدید پخارا تاًیید شده است .

به گفته ی سازمان هواپیمای کشوری نپال علت این حادثه هنوز روشن نیست.

ویدیوی منتشر شده از لحظه سقوط هواپیمای نپالی نشان می دد که این هواپیما در حالی که به فرود آماده می شود ناگهن یک سمت کج می شود و به پایین می رود .

مردی که از تراس خانه ی خود شاهد لحظه ی سقوط هواپیما بوده گفته چرخش شدید هواپیما در آسمان را دیده بود .

این مرد که پس از سانحه برای کمک به جست و جوی اجساد به محل سقوط شتافته بود گفت ششدت دود و آتش مانع اقدامات امدادی شده بود .

این درذ این باره گفته : آتش به قدری شدید بود که نتوانستیم نزدیک شویم صدای مردی که فریاد زنان کمک می خواست را می شنیدیم اما به خاطر آتش و دود نتوانستیم کمک کنیم.

یکی دیگر از مردم محلی که از پشت بام خانه شان شاهد سقوط هواپیما بود در اینباره گفته : دیدم که هواپیما تکان می خورد و چپ و راست می شود و بعد یک دفعه سقوط کرد.

به گفته این فرد مردم محلی ۲ نفر از مسافران را به بیمارستان رساندند.

تصاویر و ویدیو های منتاشر شده ،، از محل سقوط تکه های متعدد هواپیما را نشان می دهد که در تنگه پخش شده اند .

آتش نشان داد که اجساد بعضی از آن ها به دلیل شدت سوختگی غیر قابل شناسایی بودند را به بیمارستان منتقل کرده اند.

مسافران غیر نپالی این هواپیما از هند ، روسیه ، کره جنوبی ، ایرلند ،استرالیا ، آرژانتیین و فرانسه بودن

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *