۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

هواوی با همکاری چانگان و CATL خودروی هوشمند می‌سازد

 

کمپانی چینی «CATL» که در زمینه توسعه و تولید باتری‌های یون لیتیوم پیشرو است، از همکاری با هواوی و شرکت خودروسازی «چانگان» برای تاسیس یک برند خودروهای هوشمند خبر داد.

این برند جدید به دنبال خلق پلتفرم خودروهای الکتریکی هوشمند و خودران پریمیوم و همچنین عرضه خودروهای هوشمند به عنوان بخشی از اکولوژی «زندگی هوشمند» و «انرژی هوشمند» است.

این همکاری نزدیک به دو ماه پیش شکل گرفته و طبق توافقنامه، در آینده محصولات جدید خود را ارائه خواهند کرد. یکی از اهداف این همکاری، توسعه صنعت خودروهای الکتریکی چین است , این شرکت‌ها در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

علاوه بر اعلام خبر این همکاری، این شرکت‌ها از فناوری جدیدی به نام «معماری Ark» نیز رونمایی کرده‌اند. در طی ۵ سال آینده شاهد عرضه ۱۰۵ مدل با این برند جدید خواهیم بود که شامل ۲۳ محصول الکتریکی جدید می‌شود.

معماری Ark از سوی بخش تحقیق و توسعه شرکت خودروسازی چانگان توسعه پیدا کرده و اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد پایه وسایل نقلیه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و کلان داده دارد. این فناوری تمام مدل‌های «A0-C» را پوشش می‌دهد و همچنین با ۸ حالت موتور نیز سازگار است.

این فناوری با ترکیب ولتاژ پایین ۴۸ ولتی (LV-HEV)، ترکیب ولتاژ بالا (HV-HEV)، ترکیب پلاگین (PHEV)، سه توان الکتریکی، ۸ مدل انتقال تطبیقی و ۱۶ حالت ترکیب توان سازگار است.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره اولین خودروهای هوشمند این برند منتشر نشده است. هواوی در ماه‌های گذشته در زمینه خودروسازی مشغول به فعالیت بوده و همچنین نمایشگر هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی نیز برای آن‌ها توسعه داده است.

بسیاری از شرکت‌ها در سطح جهان در حال سرمایه‌گذاری روی خودروهای الکتریکی هستند که آینده صنعت خودرو را تشکیل می‌دهند. باید منتظر ماند و دید برند جدید حاصل همکاری هواوی با چانگان و CATL می‌تواند تاثیری روی بازار جهانی خودرو داشته باشد یا خیر.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *