۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

آسیب دیدگی جدی در حین مسابقه منجر به مرگ اسب الکس فرگوسن شد

اسب سر الکس فرگوسن به نام هرمس ( Hermes Allen ) در مسابقات ساندون پارک ( Sandown Park ) در روز شنبه دچار آسیب جدی شد . این اسب هفت ساله هنگام تعقیب برنده مسابقه نیکل یک در مسابقه Scilly IslesNovice Chase دو مانع مانده تا خط پایان زمین خورد . تیم پزشکی مسابقه  بلا پفاصله به اسب رسیدگی کردند اما پس از مدت کوتاهی خبر غم انگیز مرگ او را اعلام کردند .

فرگوسن در این مسابقه حضور نداشت ، اما مربی اسب های اوپل نیکولز از مرگ یکی از اسب های بی نظیزش غمگین و ناراحت بود . سوارکاران هری کایدن که نیز موفق به کسب پیروزی های متعددی شده بود در این مسابقه قهرمانی سوارکاری پیشتاز بود و از مرگ این پیشتاز بسیار ناراحت شده بود .

هرمس آلن در طول فعالیتش در هشت مسابقه چهار بار برنده شده بود که یکی از بزرگترین پیروزی هایش برای الکس فرگوسن مربی پیشین منچستر یونایتد کسب عنوان قهرمانی Grade 1 Challow Hurdle در سال ۲۰۱۲ بود .

او به عنوان اسب مسابقه پرش از مانع با بردن مسابقه Grade 2 at Newbury و کسب مقام دومی در مسابقه Kempton  در کریسمس در برابر ستاره فرانسوی Il Est Francais آینده ای درخشان است .

هواداران مسابقات از شنیدن این خبر شوکه و غمگین  شدند . یکی از آنها گفت 🙁 کاملاً متاًثر شدم آرام بخواب اسب عزیز .) دیگری افزود : ( امیدوار بودم با وجود این سانحه زنده بماند ، بسیار غم انگیز است . )

شخص دیگری هم نوشت : ( روز بسیار غم باری بود . از دست دادن اسب برجسته هرمس آلن ] همه را ناراحت کرد. )

آبان ماه امسال اسب دیگر الکس فرگوسن به نام اسپریت دنسر در مسابقه اسبدوانی بین المللی اینتر نشنال تروفی در بحرین قهرمان شد . جایزه ششصد هزار دلاری ای که به اسب سر الکس در این مسابققه رسید گران قیمت ترین جایزه ای بود که او در اسبدوانی به دست آورده بود .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *