۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
فناوری

اساطیر یونان؛ سرزمین خدایانی رنگارنگ

اژدهای طلایی با سفری به دور زمین و  عبور از سرزمین های سر سبز شرقی ، معابد و قبایل عجیبی از قاره ی آمریکا را به ما نشان می دهد و خاطر نشان می شود که در سفر خود به قصه های اساطیری دنیا باید حتماً  سری به آمریکا و تمدن سرخپوستان و آزتک ها بزنیم اما اکنون مقصدی مهمتر داریم که به ما برای درک اساظیر تمدن هایی که پیش از این دیدیم و پس از آن خواهیم دید کمک بسیاری می کند.

اما اکنون مقصدی مهمتر داریم که به ما در درک اساطیر تمدن هایی که پیش از این دیدیم و پس از آن خواهیم دید کمک بسیاری می کند .

جایی که به ما قدرت تحلیل و تخیل اجداد بشر را نشان می دهد و قصه هایی را روایت می کند ، از هر آنچه بشر در اطراف خود می بیند و سعی می کند با استفاده از داستان هایی منصوب به خدایان  آنها را تحلیل و توصیف کند. سرزمین فرهنگی غنی که در میان تمام سرزمین های پیشین ( نورس ،  ایران و چین ) تنها سرزمین هایی بودند که موفق شدند  آثار فرهنگی و روایت اساطیری خود را به رشته تحریر در آورده و تا به امروز از جنگ ، آتش  و موبدان و مبلغان مذهبی که این داستان ها و افسانه ها را کفر می دانستند ، حفظ کنند .

مهد فرهنگ جهان بینی غربی … یونان باستان .

اساطیر یونان؛ سرزمین خدایانی رنگارنگ - ویجیاتو

آغاز

تمام فرهنگ ها به طور شگفت آوری در وجود تاریکی و هرج و مرج در نقطه آغاز هستی با یکدیگر توافق دارند . در اساطیر نورس از هرج و مرج و خلاً شاهد خلقت ایمیر، اولین حیات بودیم. در ایران باستان زروان از دل هرج و مرج بیرون آمده و به اهریمن و اهورامزدا ، تاریکی و نور حیات می بخشد . از دید چینیان باستان نیز از بخار و تخمی کیهانی پنگو اولین موجود زنده بیرون می آید .

در یونان باستان نیز تاریکی و سیاهی نقطه شروع هستی است که یونانیان باستان در آن موجودی تاریک و قدرتمند می دیدند و نام آن را کی اس ( Chaos _ هرج و مرج ) گذاشتند . درباره کی اس نظریه های مختلفی وجود دارد که او خود  خدایی قدرتمند بوده یا تنها قدرت کیهانی به او قدرت بخشیده است تا یک وظیفه خلق خدایان اولیه را به انجام برساند .

اساطیر یونان؛ سرزمین خدایانی رنگارنگ - ویجیاتو

علم امروزی هم به طرز  جالبی کشف کرده است که شکل گیری کهکشانی که زمین ما تنها سر سوزنی از حیات در آن محسوب می شود ،نیز  با هرج و مرج یعنی بیک بنگ ( Big Ban یا افتخار بزرگ آغاز شده  است .

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *