۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
کسب و کار

«پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل، ظاهراً خبرچین FBI بوده است

نشریه بیزنس اینسایدر در گزارش جدیدی ادعا کرده که ( پیتر تیل ) هم بنیان گذار پی پل ، سرمایه گذار خطر پذیر و حامی جمهوری خواهان آمریکا خبر چین FBI  بوده است .

بیزنس اینسایدر می گوید : چندین  منبع آگاه مدعی هستند که پیترتیل برای یک ماًموریت FBI  به نام جاناتان بوما در لس آنجلس به یک منبع انسانی مجرمانه ( CHS ) تبدیل شده بود . این لقب نشان می دهد که او رابطه ای طولانی با اداره تحقیقات فدرال داشته و به صورت مرتب اطلاعاتی ارزشمندی را به آنهع ارائه می کند .

منابع آگاه می گویند FBI  به تیل یک اسم مستعار و یک شماره رمز داخلی اطلاق کرده تا گزارش های او را در برابر سایر منابع اطلاعاتی بررسی کند . در این منابع آگاه اینسایدر ، ( چارلز جانسون ) چهره سزشناس جریان راست افراطی و چند شخص ناشناس دیگر حضور دارند.

 

همکاری پیتر تیل با FBI آمریکا

پیتر تیل یکی از  افراد مشهور طرفدار ( دونالد ترامپ ) رئیس جمهور سابق آمریکا بود ظاهراً  اطلاعاتی که او به FBI  داده نه مربوط به روابط سیاسی در داخل آمریکا ، بلکه مربوط به روابط خارجی و ساز و کار های درون دره سیلیکیون بوده است . این گزارش می گوید او احتمالاً  درباره نفوذ قدرت های خارجی در شرکت های فناوری دره سیلیکیون به FBI  گزارش داده است .

اف بی آی یا پیتر تیل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نداده اند . با این حال اگر این گزارش درست باشد ، آینده همکاری های این سرمایه گذاری مشهور با همتایانش در حزب جمهوری خواه در هاله ای از ابهام قرار می گیرد ؛ چرا که بسیاری از طرفداران این حزب به خصوص به خاطر تحقیقات اف بی آی علیه ترامپ از اداره تحقیقات فدرال دل خوشی ندارند و از همکاری با این اداره استقبال نخواهند کرد .

بیزنس اینسایدر یکی از رسانه های بزرگ ایالت متحده است که البته از زیرمجموعه های ناشر بزرگ آلمانی ، ( اکسل آشپرینگر ) به حساب می آید .

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *