۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی

با مادربردهای مقرون به‌صرفه آشنا شوید

شرکت‌های مختلفی در ایران هستند که قطعات کامپیوتر را تولید می‌‌کنند. یکی از این شرکت‌ها که اخیراً وارد حوزه ساخت انواع مادربرد شده، «فاطر» نام دارد. فاطر شرکتی ایرانیست که انواع محصولات مانند مانیتور، کیس گیمینگ، لوازم جانبی مانند ماوس و کیبورد و حالا، مادربرد را تولید می‌کند. شرکت فاطر اخیراً چهار مدل مادربرد جدیدش را از سری‌های H510 و H610 در کنار سری‌های B560 و B660 روانه بازار کرده است. اگر قصد دارید مادربردی با برچسب قیمتی معقول را در سبد خریدتان داشته باشید، این مادربردها از گزینه‌های ایرانی بازار با قیمت نسبتاً مناسبی هستند. در ادامه مطلب هر چهار مدل مادربرد جدید فاطر را به‌صورت اجمالی معرفی خواهیم کرد.

هنگامی که برای خرید مادربرد سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی بزنید، بیشتر با اسامی برندهایی مانند ایسوس، گیگابایت و MSI روبه‌رو خواهید شد. برندهای دیگری هم در این حوزه فعالیت دارند، اما بیشتر سهم بازار در اختیار سه شرکت نام‌برده قرار دارد و رقابت با آن‌ها به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست. فاطر یکی از نام‌های نو در این صنعت است که از قضا عنوان «اولین سازنده مادربرد ایرانی» را هم با خود یدک می‌کشد.

شرکت ایرانی فاطر چهار سری مختلف از مادربردهایش با چیپست‌های سری H و B اینتل را در بازار کشور عرضه کرده که قیمت پایه آن‌ها از حدود ۴ میلیون تومان شروع می‌شود. این مادربردها همگی با فرم فکتور Micro ATX ساخته می‌شوند و از قطعات باکیفیتی مانند خازن‌های شرکت ژاپنی نیچیکان و ماسفت‌های آلفا امگا بهره‌مند هستند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *