۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
موفقیت

بیل گیتس دار و ندار خود را برای فروش قرار می‌دهد!

بیل گیتس سرمایه‌ میلیارد دلاری ۷ شرکت سازنده واکسن کرونا را تامین می‌کند -  ایسنا

 

بیل گتس هم بنیانگذار و رئیس اسبق مایکرو سافت اعلام کرد که بخش عظیم دارایی های و منابع مالی خود را در آینده برای تحقق اهداف انسانی واگذار خواهد کرد.

 

بیل گتس (Bill Gates] هم بنیانگذار شناخته شده و متمول کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که بخش بزرگی از دارایی های خود اعم از زمین های کشاورزی را در اقدام بشر دوستانه به فروش خواهد رساند .

 

بیل گتس در حال حاضر با دارایی بالغ بر ۱۰۳.۶  میلیارد هفتمین فرد ثروتمند در کل دنیا است . با این حال او قصد دارد در آینده بخش اعظمی از این ثروت هنگفتش را واگذار کند.

 

چرا بیل گتس تصمیم به فروش گسترده دارایی هایش گرفت ؟

 

بیل گتس همراه همسر سابقش ملیندا گیتس ، در سال ۲۰۰۰ موًسسه خیریه بیل و ملیندا را با هدف مبارزه با فقر ، تبعیض های نژادی و جغرافیایی و بیماری هایی واگیردار تاًسیس کردند . آن ها همچنین با همکاری یکی دیگر از ثروتمندترین افراد کره زمین ، وارن بافت ، در سال ۲۰۱۰ موًسسسه جدیدی تحت عنوان The Giving Pledge را تاًسیس کردند که هدف آن درخواست از ثروتمندان کره زمین برای بخشیدن ثروتشان به امور خیریه است .

 

بیل گیتس دار و ندار خود را برای فروش قرار می‌دهد! | گجت نیوز

 

 

بیل گتس همچنین صاحب بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر مربع زمین کشاورزی در آمریکاست و ادعا کرده که در آینده تمام آن هعا را به فروش خواهد داد . البته در اختیار داشتن این حجم گسترده از زمین های کشاورزی انتقادات فراوانی را برای او به همراه داشت؛ به طوری که بسیاری از افر این امر را با هدف های انسان دوستانه او در تضاد دانسته اند.

 

گیتس در همین راستا البلته بارها از تصمیم خود برای خرید گسترده زمین های کشاورزی دفاع کرده است . او به طور خاص که در گفت و گو که در چارچوب طرح AskMeAnything  وبسایت  ردیت با کاربران داشت ، اعلام کرد که در حال حاضر وی کمتر از یک چهارم هزارم زمین های کشاورزی آمریکا را در اختیار دارد و با سرمایه گذاری خود در این زمین ها به دنبال افزایش بهره وری و ایجاد مشاغل جدید در این کشور است .

 

علیرغم این امر ،رئیس سابق مایکروسافت اعلام کرد که تمام این زمیین های کشاورزی به همراه سایر دارایی های او سرانجام به طور کامل به فروش رسید و درآمد آنها تماماً به بنیاد خیریه بیل و ملیندا  خواهد رسید. او البته بیش تر در ماه جولای در خصوص واگذاری بخشی از دارایی هایش به نفع بنیاد خیریه بیل و ملیندا احتمال خروجش از لیست ثروتمند ترین افراد دنیا خبر داده بود.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *