۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳
کسب و کار

جهش نوآوری‌ها در چین ادامه دارد؛ ثبت بیش از ۱.۶ میلیون پتنت در سال ۲۰۲۳!

چین با یک جهش  ۲۵.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱.۶۶ میلیون پتنت ثبت کرده است .

چین به تعداد پتنت ها ، محصولات و اختراع های متنوع خود مشهور است ؛ حالا آخرین آمار و ارقام این کشور پرجمعیت این کشور آۀسیایی افزایش چشمگیری پتنت را نشان می دهد . چین با یک جهش ۲۵.۷ درصدی نیبت به سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱.۶۶ میلیون  پتنت را ثبت کرده است . با چنین رویه ای به نظر می رسد که چین قصد دارد در زمینه فناوری در صنایع مهم پیشتاز باشد .

بر اساس گزارش گیزموجاینا ، چین در سال ۲۰۲۳ ببه تعداد باور نکردنی ۱.۶۶ میلیون پتنت را ثبت کرده است . به عبارت دیگر به ازای هر ۱۰ هزار فرد چینی ۱۱.۸ اختراع به ثبت رسیده است . شاید در نگاه اول چین مقیاسی کوچک به نظر برسد اما چین سعی دارد تمرکز خود را بر اختراع های کاربردی و خلاقانه بیشتر کند . چین می خواهد در صنایع استراتژیک نو ظهور اختراعات خود را افزایش دهد . اکنون از کل مجموع پتنت های سال ۲۰۲۳ ، حدود ۱.۱۷ میلیون پتنت (حدود ۷۰ درصد )  در زمینه های استراتژیکی مهم ثبت شده اند .

انوآوری زایش پتنت‌های چین در سال ۲۰۲۳

افزایش پتنت ها به خودی خود نشان دهنده پیشرفت در صنعت نیست و باید این اختراع وارد چرخه کسب و کار های مختلف شوند . البته چین در این زمینه پیشرفت دااشته است . این کشور با رشد ۳۷.۴ درصدی اختصاص وام به این پتنت ها به شرکت های مختلف می دهد تا این پتنت ها تجاری شوند یا کاربرد آنها در صنعت عیان گردد. به طور کلی چین به بستر و اکوسیستم هایی که چنین پتنت ها و ایده هایی در آن رشد می کنند اهمیت داده است  .

نوآوری برای کشوری مانند چین بسیار حائز اهمیتت است زیرا باعث رشد اقتصادی افزایش رقابت جهانی و رفع مسائل پیچیده می شود . چین با سرمایه گذاری در نوآوری و ابزار های فناوری کمک می کند تا صنایع سنتی این کشور به جدید ترین پیشرفت های تکنولوژی مجهز شوند . این کشور وسیع در چند سال اخیر روی انرژی پاک و صنایع بیوتکنولوژی تمرکز کرده است .

چین همچنین در سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید برق خورشیدی خود راا به میزان خیره کننده ۵۵.۲ درصد افزایش داده است که یک رکورد جهانی محسوب می شود .

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *