۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

پروژه جدید نئوم عربستان سعودی؛ لطافت رؤیا در دل صخره‌های سنگی

جدید ترین برنامه عربستان برای پروژه های بسیار عظیم نئوم که Xaynor نام دارد ؛ در خلیج عقبه و خلیج ساحلی ئدریای سرخ احداث خواهد شد.

از پرونده عظیم نئوم عربستان سعودی که قصد دارد سییمای سرزمین این کشور را بازسازی کند برنامهه های بیشتری فاش شده است . پروژه ی جدید نئوم ،، زیتور (Xaynor] نام دارد : باشگاهی فوق العاده انحصازی که به شکل یک بیرون زدگی صخره غیر معمول است و  پذیرای مهمانان بسیار حرفه ای خواهد بود .

زینور در خلیج عقبه در خط ساحلی دریای سرخ عربستان سعودی قرار خواهد گرفت . این منطقه همان محوطه ای است که آسمان خراش ها به تازگی رونمایی شده اند Zardun  و Epicon  در آن احداث خواهند شد .

بنای جدید عربستان بنا با استفاده از سنگ های بزرگ و اشکال صخره مانند با ظاهری تقرییاً تصادفی ساخته خواهند شد . این ظاهر تصادفی به پروژه کمک خواهد کرد تا به خوبی با مناظر ناهموار اطراف ترکیب شود. صخره ها در این پروژه به گونه ای چیده می شود که مناطق و مسیر های تراس خصوصی و تتالاب ایجاد کنند.

هدف پروژه ی زیتور ایجاد استراحتگاه مجلل برای اعضای باشگاه است و با در نظر گرفتن این موضوع شامل مناطق استراحت در ساحل و غذاهای لذیذ و مرکز اسپا و سلامتی خواهد بود . علاوه بر این امکانات خرید و تفریح و سایر تجربیاتی که هنوز تعریف نشده اند ، با همکاری برندهای مشهور بین المللی در زمینه ی مد و هنر سبک زندگی فراهم خواهد شد .

در بیانیه ی مطبوعاتی نئوم آمده است ؛ هنگام ورود مهمانان به زینور سایبان خیره کننده ای از آنان استقبال می کنند که با چشم اناز طبیعی اطراف در هم آمیخته و مسیری فریبنده به سمت ساحل ایجاد می کند . این سبک معماری متمایز خلوتگاه های پنهان و فضاهای باز گسترده را بدون هیچ دردسری با هم ادغغام می کنند . مهمانان می توانند انتخاب کنند که در فضای خصوصی خود تنها باشند یا با دیگران .

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم (زینور به عنوان مظهر استراحتگاه بسیار شیک به خلق لحظاتی فراموش نشدنی برای مهنمانان اختصاص دارد و منحصر به فرد بودن راا در محیطی طبیعی باز تعریف می کند . این پروژه با ادغام حساس فضاهای داخلی و خارجی به عنوان نمادی از ظرافت و زیبایی در امتداد سواحل خلیج عقبه خواهد ایستاد.

هنوز اطلاعاتتی کامل از زمان تکمیل زینور فاش نشده است و این پروژه به تعداد باور نکردنی پروژه های عظیمی می پیوندند که برای نئوم عربستان سعودی برنامه ریزی شده اند . آسمان خراشی به طول ۱۷۰ کیلومتر ، خانه اپرا ، ورزشگاه و آسمان خراش بزرگ مکعبی از این پروژه ها را تشکیل می دهند .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *