۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

خط و نشان ایلان ماسک برای گوشی سازان؛ اگر توییتر را حذف کنید، خودم گوشی میسازم

ایلان ماسک اعلام کرده است که اگر گوگل و اپل به فکرحذف توئیتر از پلی استور و آپ .باشند  او نیز بیکار نخواهد نشست و تولید تلفن همراه مخصوص خود را آعاز خواهد کرد.

شاتیعاتی مربوط به ساخت یک رقیب برای تلفن های همراه توسط ایلان ماسک از مدت ها  قبل به گوش می رسید .این شایعات بی اساس به نظر می رسیدند تا وقتی که ماسک برای اولین بار که توئییتر اعلام کرده که اگر شرکت ها علیه پلتفرم تازه خریداری شده او اقدامی کنند و هوس حذف توئیتر به سرشان بزند او نیز دست به تولید رقیبی برای دستگاه های اپل و اندروید  خواهد زد.

از آنجایی که توئیتر از طریق فروشگاه های آنلاین آپ استوری و گوگل پلی در دسترس کاربران آیفون و اندروید قرار می گیرد آینده آن تا حد زیادی به اپل و گوگل وابسته است و حذف آن از مارکت این برنامه ها می تواند مشکلاتی را برای توئیتر به ارمغان بیاورد.

حذف توییترفردی به نام ((لیز ویلر)) در توئیتی به این موضوع اشاره کرده است که اگر اپل و گوگل برنامه توئیتررا از فروشگاه های آپ خود حذف کنند ،ایلان ماسک باید گوشی خودش را بسازد .ایلان ماسک در پاسخ به ویلر گفت:((امیدوارم که شرایط به آنجا ،اما اگر چاره ای دیگر وجود نداشت یک گوشی جایگزین تولید خواهد کرد.

تصمیم گوگل و اپل برای حذف توئیتر قطعی است؟

ماسک پس از تکمیل قرارداد خزید توئیتر تغییرات بحث برانگیزی را در این پلتفرم  ایجاد کرد که باعث شد برخی از تبلیغ کنندگان این برنامه را مکانی نا امن برای تبلیغ ببینند . اخیراً شمار زیادی از حساب های مسدود شده را طی یک نظر سنجی به توئیتر باز می گرداند. پس از آن نیز شاهد باز کردن حساب دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالت متحده به توئیتر بودیم.

حذف توییتر

اتین احتمال وجود دارد که ماسک با رعایت موضع ((آزادی بیان)) باعث شود توئیتر دستورالعمل های مربوط به گوگل پلی و آپ استور را نقض کند.این استراتژی برای اجرای توئیتر برخی را به این سوًال واداشته است که آیا اپل یا گوگل توئیتررا از بازار برنامه مربوطه خود حذف خواهند کرد یا خیر.

هیچ قطعییتی در مورد تصمیم گوگل و اپل راجب حذف توئیتر وجود ندارد، با این حال همانطور که گفته شد اگر ماسک از این موضوع احساس خطر کند گوشی خود را خواهد ساخت.

البته این اولین باری نیست که ماسک از این دو غول فناوری شاکی است ، او قبلاً نیز از هزینه های بالای آن شکایت کرده بود.

ساخت گوشی هوشمند تسلا، شایعه یا واقعیت؟

 

حذف توییتر

تولید گوشی تسلا پای ( PI) مدت ها شایعاتی مبهم و بی ثبات بوده است .اما ایلان ماسک با خرید توئیتر هر چیزی را امکان پذیر جلوه داد البته تولید یک گوشی هوشمند توسط تسلا آنقدر ها هم دور از ذهن نیست.

تسلا دارای فناوری تراشه ،پشته نرم افزاری با بازی ها و برنامه ها و بیش از یک میلیون مشتری است که از سیستم عامل لینوکس تبلت با رابط کاربری بسیار مدرن استفاده می کنند .همچنین این شرکت قبلاً ((اتومبیل ها ،موشک های زیادی ساخته است .بنابراین ساخت یک گوشی همراه توسط این شرکت به هیچ وجه   عجیب نیست.

البته تولید تلفن همراه تنها اشاره ای به یک ایده است و بعید به نظر می رسدکه به ثمر بنشیند ،حتی اگر اپل و گوگل اقدامی قاطع و همزمان علیه توئیتر انجام دهند و دست به حذف آن بزنند ،این غول رسانه های اجتماعی همچنان می توانند یک APK را برای کاربران منتشر کند تا آن را خارج از فروشگاه GOOgle Play دانلود کنند.

ننصصب برنامه های نا موجود در آپ استور در iOs کمی پیچیده تر اما امکان پذیر است، و نصب یک نمایه سفارشی می تواند کار را راحت کند.همچنین شما می توانید با استفاده از مرور گر تلفن همراه خود به توئیتر دسترسی داشته باشید .بنابراین حتی اگر توئیتر از گوگل پلی و آپ استور حذف شود بازهم برای دسترسی به آن نیازی به تعویض تلفن همراه خود نخواهید داشت.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *