۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

سم آلتمن نسخه فعلی ChatGPT را به یک گوشی کم‌کاربرد قدیمی تشبیه کرد

سم آلتمن هوش مصنوعی های فعلی را به گوشی های بسیار قدیمی که نمایشگر سیاه و سفید داشتند ، تشبیه کرده است .

 

سم آلتمن مدیر عامل OpenAIمدل فعلی ChatGPT  با یک گوشی کم کاربرد قدیمی مقایسه کرده  آلتمن گفته است که این شرکت هنوز اپلیکیشن های کاربردی که جهان را تغییر می دهد را عرضه نکرده است . او باور دارد که طی یک دهه هوش مصنوعی پیشرفتی چشمگیر خواهد داشت .

بر اساس گزارش اینسایدر سم آلتمن هوش مصنوعی های فعلی را با گوشی های بسیار قدیمی که نمایشگر سیاه و سفید داشتند و فقط اعداد را نشان می دادند ، مقایسه کرده است . آلتمن در اجلاس World Governments در دبی گفت که هوش مصنوعی ددر مرحله فعلی چندان مفید نیست به گفته او OpenAI  باید با مدل های بزرگ تر و بهتر پیشروی کند . به عبارت دیگر اگر چه حالا هوش مصنوعی این شرکت معادل یک گوشی سیاه و سفید قدیمی است . اما هدف سم آلتمن عرضه یک هوش مصنوعی است که مثل آخرین مدل آیفون در دنیای گوشی ها باشد .

دورنمای سم آلتمن و پیشرفت‌های هوش مصنوعی

آلتمن می گوید هنوز اپلیکیشن هایی که جهان را تغییر خواهند داد ، عرضه نشده اند او آینده ای را تصور می کند که در آن هر کس معلم خصوصی ، پزشک شخصی ، دانشمندان خود را داشته باشد . آلتمن اشاره می کند که اگر همه به هوش مصنوعی با کیفیت دسترسی داشته باشند می توانند استاندارد های زندگی خود را بسیار بالا ببرند .

آلتتمن همچنین گفت که OpenAI  در حال کار روی مدل بعدی هوش مصنوعی زبان بزرگ خود یعنی GPT-5 است که انتظار می رود بسیار هوشمند باشد . مدل هوش مصنوعی قبلی این شرکت ، یعنی GPT-4 در مارس ۲۰۲۳ ( اسفند ماه ۱۴۰۱ ) عرضه شده است   GPT-4 Turbo که پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی OpenAI  محسوب می شود نیز پس از آن در اختیار کاربران قرار گرفت .

مدیر عامل OpenAI  از مردم می خواهد که صبور باشند . در دور نمایی ایده آل ، آلتمن می خواهد فناوریی های هوش مصنوعی را برای بهبود زندگی مردم توسعه دهد و در صورتی که این هوش مصنوعی از این مسیر منحرف شود ،رگولاتور ها برای مدیریت آن اقدام کنند .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *