۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

نکاتی برای طبیعت گردی

تا حالا شده از کسی بشنوید بودن در طبیعت به او آرامش نمی دهد؟ تقریباً همه ما حداقل یک بار حس آرامش را در طبیعت تجربه کرده ایم! اما شاید طبیعتگردی کار راحتی برای همه ما نباشدیا زمان کافی برای سفرهای چند روزه نداشته باشیم . در این حالت تورهای چند روزه طبیعت گردی بهترین راه برای رهایی از دغدغه های روزمره و پناه بردن به طبیعت است.

در این مطلب ما نکاتی را می گوییم  برای طبیعت گردی چند روزه به شما خواهیم گفت نکاتی که رعایت کردن آن چه تنهایی چه با تور بخواهید سفر کنید تجربه بهتری از طبیعتگردی را برایتان خواهد داشت.

۱-بالا بردن قوت بدنی

یکی از ویژگی های اکثر سفرهای طبیعتگردی پیاده روی در دل طبیعت است. معمولاً هر چه جاذبه بکرتر باشد، از جاده و ماشین رو دورتر و مدت زمان طولانی تری دارید ، از این رو خیلی مهم است کهه در طول هفته یک رشته ورزشی یا پیاده روی انجام دهید.

۲-گروهی سفر کنید

نخستین گام برای شروعع طبیعتگردی این است که یک گروه یا تور همراه خود داشته باشید . تنهعایی سفر کردن به دل طبیعت آن هم زمانی که هنوز تجربه تان در سفر های طبیعتگردی محدود است اصلاً پیشنهاد نمی شود . حتی اگر حساتبی با تجربه باشید باز هم تجربه جمعی سفر کردن به طبیعت علاوه بر کم کردن هزینه سفر، امنیت شما را بیشتر خواهد کرد و در میان این جمع ممکن است دوستان و همسفران فوق العاده پیدا کنید با این حال اگر تصمیم گرفته اید تنها سفر کنید حتماً یکی از اعضای خانواده  خود یا دوستان  را با خود همراه کنید .سفر های چند روزه به شما کمک خواهد کرد که هم از لحاظ بدنی به سلامتی کامل برسید و هم از لحاظ روحی وضعیت بهتری داشته باشید.

۳-تجهیزات سفر

در سفر به طبیعت به تناسب مقصد و فصل مورد نظر سفرتان شما نیاز به یکسری وسایل اولیه دارید، برای این مطلب وسایل مورد نیاز((_کمپینگ یک شبه)) راهنمای شما خواهد بود.

۴- سبک سفر کنید

تصور کنید در یک روز گرم مجبور باشید زیر نور آفتاب پیاده روی کنید. اگر یک کوله سنگین داشته باشید همه چیز خیلی سخت می شود ، جمع کردن یک کوله سبک و کوچک برای طبیعتگردی از موارد مهمی است که نباید فراموش کنید.

۵-کفش مناسب بپوشید

در طبیعتگردی پاهای شما ابزار اصلی ششما هستند ممکن است آن را تجربه کنید ،بنابراین انتخاب کفش مناسب بهشما کمک می کند که بهتر پیاده روی کنید .

۶-انتخاب لباس مناسب

یکی از شرایطی که در سفرهای طبیعتگردی ممکن است آن را تجربه کنید تغییرات آب و هوایی است . در این شرایط شما با داشتن لباسش خوب غافلگیر نخواهید شد.یکی از نکاتی که در پوشیدن لباس باید توجه کنید لایه به لایه پوشیدن آن است در این روش در صورتی که گرم یا سردتان شود می توانید به راحتی در کمترین زمان یک لایه را کم کنید یا روی آن بپوشید.

۷-با محلی ها معاشرت کنید

گاهی در سفرهای طبیعتگردی پیش می آید که در بین مسیر از روستا یا ییلاقاتی عبور کنید که در آن افراد مشغول کار یا زندگی باشند . همیشه سعی کنید با این افراد ارتباط برقرار کنید و پایه گذار دوستی باشید  در مواقعی که تنهایی سفر می کنید.

معاشرت با محلی‌ها را فراموش نکنید.

۸-از مسیر پاکوب عبور کنید

در سفرهای طبیعتگردی همیشه حواس تان باشد که از مسیر پاکوب فقط حرکت کنید این کار باعث می شود که هم در مسیر باشید و گم نشوید و هم مانع آسیب دیدن پوششش گیاهی نشوید.

۹-از نوشیدن آب غافل نشوید

یکی دیگر از نکاتی که هرگز نباید افرادی که طبیعتگردی می کنند فراموش کنند مصرف آب است که هر فرد باید با خود همراه داشته باشد. پیاده روی چون باعث می شود که فرد عرق کند و نیمی از آب بدنش گرفته شود پس همراه خود چند شیشه آب با خود همراه داشته باشید.

۱۰- در زمان گم نشوید

در سفر گاهی پیش می آید که آنقدر افسون طبیعت یا عکاسی شوید که گذر زمان را متوجه نشوید .طبیعت گرد باید حواسش باشد که ناگهان از گروه جا نماند .

۱۱-از جمع جدا نمانید

یکی از ویژگی های سفرهای چند روزه طبیعتگردی محدودیت زمان است . در این حالت شما باید حواستان باشد اگر با گروه سفر می کنید از حرکت گروه جا نمانید و بدون خبر از جمع جدا نشوید. این کار علاوه بر از دست دادن زمان خطر گم شدن شما را نیز دارد.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *