۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

پلیس آمریکا، بریتانیا و اروپا وب‌سایت‌های گروه هکری LockBit را تصاحب کردند

وب سایت گروه هکری سرشناس و خطرناک LockBit  که به انجام حملات خطرناک باج افزاری مشهور است ، در عملیاتی مشترک میان پلیس آمریکا ، بریتانیا ، اتحادیه ی اروپا تصاحب شدند . در این عملیات ظاهراً حدود ۱۱ هزار دامنه متعلق به این گروه های وابسته به آن به دست پلیس افتاده است .

براساس گزارش ها، در وب سایت های گروه LockBit  نوشته شده که آن ها تحت کنترل پلیس در آمده اند . یکی از سخنگویان سازمان ملی مبارزه با جرایم بریتانیا تاًکید کرده که این سازمان فعالیت های این گروه را مختل کرده است و این عملیات همچنان ادامه دارد .

اعضای گروه LockBit  هنوز به این اتفاق واکنش جدی نشان نداده اند . اما یکی از آن ها در پیامی در یک پیام رسان رمز نگاری شده ادعا کرده است که بکاپ اطلاعات آن ها همچنان در در سرورهایی که پلیس به آن ها دسترسی پیدا نکرده وجود دارد .

پلیس فعالیت‌های گروه هکری LockBit را مختل کرد

یکی از مقامات FBI در این عملیات ۱۱ کشور مختلف حضور داشته اند و تصاحب این وب سایت هتا طی روز های اخیر اتفاق افتاده است.

( لاک بیت) در زمینه استفاده از بدافزارهایی تخصص دارد که فایل های سیستم لقربانی را رمزگذاری کرده اند و در ازای باز کردن قفل این فایل ها از قربانی باج می گیرند . این گروه بسیاری از حملات خود را با استخدام هکرهای مستقل انجام می دهد . لاک بیت در واقع ابزار ها و زیر ساخت ها را در اختیار هکرها می گذارد تا این حملات را پیاده سازی کند .

گروه LockBit  مسئول حمله به بازوی آمریکایی Industrial & Commercial Bank of China در سال گذشته بود . این گروه همچنین یکی از وب سایت های شرکت بوئینگ  را که برای فروش قطعات یدکی ، نرم افزار ها و سرویس هواپیما شناخته می شد از دسترس خارج کرد .

لاک بیت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ معروف شد و در آن زمان خود را LockBit 1.0 خطاب می کرد . در سال ۲۰۲۲ این گروه به LockBit 2.0 تبدیل شد . یکی از جدید ترین قربانیان این گروه EquiLend  بود که پردازش تریلیون ها دلار تراکنش در هر ماه را بر عهده داشت .

گروه هکری LockBit  ظاهراً تا کنون در آمریکا ۱۶۰۰ و در سراسر جهان ۲۰۰۰ قربانی داشته است . اکثر این قربانیان شرکت های خصوصی هستنند و FBI  می گوید که تا کنون ۱۴۴ میلیون دلار باج به این گروه ها پرداخت شده است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *