دانستنی

گوگل در یک دادگاه ضدانحصار دیگر حاضر می‌شود؛ این بار مقابل اپیک گیمز

سازنده فورتنایت با این ادعا که گوگل از قدرت خود سوء استفاده می کند می گوید : این شرکت قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال را نقض کرده است .

 

گوگل در دو ماه گذشته به دلیل شکایت وزارت دادگستری در دادگاه تلاش کرده است تا ثبات کند که از موقعیت خود برای سرکوب رقبایش در بازار جستجوی آنلاین و تبلیغات سوء استفاده نمی کند . حالا غول موتور جستجو از فردا با چالش حقوقی دیگری مواجه خواهد شد .

همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد ، روز دوشنبه ، اپیک گیمز شرکت سازنده بازی موفق فورتنایت ( Fortnite ) در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو حاضر خواهد شد تا دادگاهی یک ماهه در مورد شکایت ضد انحصار خود علیه گوگل را آغاز کند . انتظار می رود که Epic  در این دادگاه استدلال کند که گوگل با استفاده از قدرت انحصار خود بر توسعه دهندگان قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال را نقض می کند .

اپیک در شکایت خود که اولین بار در سال ۲۰۲۰ ثبت شد می نویسد :

 (گوگل شعار خود را تقریباً به یک طرح نو تنزل رتبه داده است و از ظرفیتش برای زیان رساندن به رقبا ، مبتکران ، مشتریان و کاربران بازار های متعددی استفاده می کند که در آن ها به انحصار رسیده است ) .

توسعه دهنده بازی فورتنایت  تلاش کرده بود که به بازییکنان اجازه بدهد تا برای آیتم های درون بازی به طور مستقیم خرید کنند و به این طریق پرداخت هزینه های Play Store را دور بزنند . اما این اقدام باعث شد تا گوگل این بازی را ازاستور خود خارج کند .

گوگل معمولاً ۱۵ درصد از هزینه های پرداخت شده برای اشتراک برنامه ها و ۳۰ درصد از خرید های انجام شده توسط برنامه هایی را که از استور دانلود شده اند ، به عنوان کارمزد دریافت کند .

جنگ سه‌جانبه اپیک گیمز، گوگل و اپل

اگر به یاد داشته باشید ، در سال ۲۰۲۱ نیز دادگاه مشابهی با حضور اپیک گیمز و اپل برگزار شده بود که در جریان آن ( تیم کوک ) مدیر عامل اپل برای اولین بار در دادگاه حضور پیدا کرد . در جریان این پرونده قاضی فدرال اشتدلال های Epic  را رد کرد و به نفع انحصار آپ استور راًی داد . البته دادگاه جدید تفاوت هایی دارد که می تواند شانس پیروزی اپیک را افزایش دهد . به عنوان مثال راًی نهایی این پرونده به جای یک قاضی ، توسط هیئت منصفه تصمیم گیری می شود .

انتظار می رود ( ساندار پیچای ) مدیر عامل گوگل و ( تیم سویینی ) مدیر عامل اپیک در این دادگاه حضور داشته باشند و شاهد افشای اسناد و اطلاعات بسیار زیادی باشیم .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *