۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سلامت

۱۲ کار مفید و طبیعی که هنوز نگاه بدی به آن ها وجود دارد

۱۲ کار مفید و طبیعی که هنوز نگاه بدی به آن ها وجود دارد
خانواده و دوستان مان اعلب سعی می کنند که حررف های دلگرم کننده ای به ما بزنند تا کمی بیشتر احساس شادی کنیم . اما گاهی هم باعث رنجش خاطرمان می شوند .

در ادامه کارهایی خواهیم گفت که نگاه خوبی به آن ها از سمت دیگران وجود ندارد ، اما انجام آن ها می تواند بسیار نفید باشد .

۱- وقت گذاشتن برای خود

اینکه بخواهید چند روزی مرخصی بگیرید یا برنامهه هایتان را  لغو کنید تا صرفاً در خانه بمانید و روی مبل لم بدهید و فیلم تماشا کنید ، امری کاملاً صحیح و بدون اشکال است .

۲- انجام تنهایی کارهایی که معمولاً با دیگران انجام می شوند

بیرون رفتن با خانواده و دوستان  نه تنها مفرح است ، بلکه برای سلامتی مفید است . اما رفتن به سینما ، رستوران ، یا بازدید از موزه لزوماً نباید با همراهی دیگران انجام شود .

 

۳- حرف زدن با خود

بلند بلند فکر کردن به این معنا نیست که شخصی دیوانه است ، گرچه ممککن است نگاه خوبی به کسی که این کار را انجام می دهد نشود  وقتی افکار خود را به زبان می آورید یعنی آن ها را بیرون می کشید تا بتوانید بهتر به آن ها نظم دهید .

۴- فکر کردن پیش از پاسخ به پیام ها

در دنیای پرشتاب امروز که در آن برقراری ارتباطات به صورت آنی و در لحظه صورت می گیرد ، اینکه مدت زیادی طول بکشد تا چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری ، پاسخ دیگران را دهید ، اغلب باعث دلهره و ترس در فرد می شود .

۵- زود خوابیدن یا دیر بیدار شدن

احتمالاً همه ی ما با چنین جملاتی مواجه هستیم : ( به این زودی می خواهی بخوابی ؟ مثل مادر بزرگ ها پدر بزرگ ها می مانی ) یا ( صبح ها از خواب بلند شوی ؟ خیلی تنبلی ! اما حقیقت این است که آدم ها با هم متفاوت اند .

 

۶- نه گفتن به دیگران

نپذیرفتن درخواستی که برای ما قابل قبول نیست یا اینکه صرفاً مایل به انجامش نیستیم ، می تواند باعث رنجش دیگران شود و حتی ما را دچار عذاب وجدان کند . 

۷- بهبود یا تغییر چیزی در زندگی خود

وقتی تصمیم می گیریم تغییری ددر زندگی خود ایجاد کنیم یا عادت هایمان را اصلاح کنیم ؛ اغلب با اظهار نظر مبنی ای از این دست از سوی دیگران مواجه می شویم : ( تو می خواهی این کار را انجام بدهی ؟ آره حتماً   قضاوت این کار را انجام بدهی ؟ اما این قضاوت شدن ربطی به شما ندارد .

۸- دوری کردن از اعضای سمی خانواده

گرچه می گویند قوم و خویش گوشت هم را می خورند اما استخوان هم را دور نمی اندازد ، اما بسیاری از اوقات اعضای خانواده می توانند بیشتر از  شادی باعث ناراحتی شوند .

به گفته کارشناسان بهترین کار این است که بپذیریم بعضی آدم ها هرگز تغییر نمی کنند ، حد و مرز مشخص کنیم فاصله ی خود را حفظ کنیم و بدون بی احترامی از کشمکش پرهیز کنیم .

۹- اشتباه کردن

اشتباه کردن جزئی از فرآیند یادگیری است و نقد شدن به خاطر یک اشتباه نا خواسته بی معنی است . در حقیقت ما با اشتباه کردن تجربه کسب می کنیم ، امری که کمک می کند در آینده رشد کنیم .

۱۰- صحبت درباره ی مسأله ی بچه در ابتدای رابطه

بله شاید عجیب به نظر برسد و کار رایجی نباشد که در اولین قرار عاشقانه ی خود در باره ی چنین موضوعی صحبت کنید اما اگر هدف تان از رابطه ازدواج باشد ، باید این کار را انجام دهید . 

۱۱- مراقبت از فرزندان برای مردان

هنوز هم بسیاری معتقدند که مراقبت از فرزندان وظیفه زن هاست یا اینکه بهتر از مرد ها می توانند این کار را انجام دهند ، اما می دانیم که هر فرد بزرگسال توانمند و مسئولیت پذیری می تواند به خوبی از پس آن بر آید .

۱۲- مراقبت از پوست برای مردان

هنوز هم مردانی وجود دارند که از مراقبت از پوست خود ، مثل زدن کرم ضد آفتاب خود داری کنند ، چون اینکار را مثل آرایش کردن می دانند . و حتی هم مردانی هستند که مردان دیگر را به خاطر مراقبت از پوست خود تمسخر می کنند . حقیقت این است که کارشناسان استفاده از ضد آفتاب را به هر فرد بالای ۶ ماهی ، فارغ از جنسیتی توصیه می کنند چون نه تنها جلوی آفتاب سوختگی را می گیرد ، بلکه از ما در برابر سرطان پوست هم محافظت می کند .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *