۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دانستنی

گوگل در یک دادگاه ضدانحصار دیگر حاضر می‌شود؛ این بار مقابل اپیک گیمز

سازنده فورتنایت با این ادعا که گوگل از قدرت خود سوء استفاده می کند می گوید : این شرکت قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال را نقض کرده است .

 

گوگل در دو ماه گذشته به دلیل شکایت وزارت دادگستری در دادگاه تلاش کرده است تا ثبات کند که از موقعیت خود برای سرکوب رقبایش در بازار جستجوی آنلاین و تبلیغات سوء استفاده نمی کند . حالا غول موتور جستجو از فردا با چالش حقوقی دیگری مواجه خواهد شد .

همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد ، روز دوشنبه ، اپیک گیمز شرکت سازنده بازی موفق فورتنایت ( Fortnite ) در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو حاضر خواهد شد تا دادگاهی یک ماهه در مورد شکایت ضد انحصار خود علیه گوگل را آغاز کند . انتظار می رود که Epic  در این دادگاه استدلال کند که گوگل با استفاده از قدرت انحصار خود بر توسعه دهندگان قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال را نقض می کند .

اپیک در شکایت خود که اولین بار در سال ۲۰۲۰ ثبت شد می نویسد :

 (گوگل شعار خود را تقریباً به یک طرح نو تنزل رتبه داده است و از ظرفیتش برای زیان رساندن به رقبا ، مبتکران ، مشتریان و کاربران بازار های متعددی استفاده می کند که در آن ها به انحصار رسیده است ) .

توسعه دهنده بازی فورتنایت  تلاش کرده بود که به بازییکنان اجازه بدهد تا برای آیتم های درون بازی به طور مستقیم خرید کنند و به این طریق پرداخت هزینه های Play Store را دور بزنند . اما این اقدام باعث شد تا گوگل این بازی را ازاستور خود خارج کند .

گوگل معمولاً ۱۵ درصد از هزینه های پرداخت شده برای اشتراک برنامه ها و ۳۰ درصد از خرید های انجام شده توسط برنامه هایی را که از استور دانلود شده اند ، به عنوان کارمزد دریافت کند .

جنگ سه‌جانبه اپیک گیمز، گوگل و اپل

اگر به یاد داشته باشید ، در سال ۲۰۲۱ نیز دادگاه مشابهی با حضور اپیک گیمز و اپل برگزار شده بود که در جریان آن ( تیم کوک ) مدیر عامل اپل برای اولین بار در دادگاه حضور پیدا کرد . در جریان این پرونده قاضی فدرال اشتدلال های Epic  را رد کرد و به نفع انحصار آپ استور راًی داد . البته دادگاه جدید تفاوت هایی دارد که می تواند شانس پیروزی اپیک را افزایش دهد . به عنوان مثال راًی نهایی این پرونده به جای یک قاضی ، توسط هیئت منصفه تصمیم گیری می شود .

انتظار می رود ( ساندار پیچای ) مدیر عامل گوگل و ( تیم سویینی ) مدیر عامل اپیک در این دادگاه حضور داشته باشند و شاهد افشای اسناد و اطلاعات بسیار زیادی باشیم .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *