۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سلامت

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد

مطالعه جدید نشان می دهد که علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به صورت مداوم شب ها کممتر از ۵ ساعت می خوابند زودتر خود را نشان می دهند .

در این مطالعه محققان ، داده های مربوط به میزان خواب در افرادی با میانگین سنی ۶۵ سال را مورد بررسی قرار داده اند و متوجه شدند که کم خوابی مداوم در شب ها می تواند بروز علائم افسردگی را سرعت بخشد . در واقع در چنین افرادی زودتر از بقیه علائم افسردگی قابل روًیت است .

 

کم‌خوابی بروز علائم افسردگی را سرعت می‌دهد

مطالعات قبلی انجام شده در مورد کم خوابی نشان می دهد افرادی که شب ها به میزان کافی از خواب بهره نمی برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های روحی و روانی قرار دارند . حالا مطالعه جدید ارتباط بین بروز علائم افسردگی و کم خوابی را به خوبی نشان می دهد .

نتایج این مطالعه در نشریه Translational Psychiatry منتشر شده است که داده های مربوط به خواب و بیداری افراد با میانگین سنی ۶۵ سال تجزیه و تحلیل کرده اند و حالا می گویند خواب کمتر از ۵ساعت در شب باعث تسریع بروز علائم افسردگی می شود .

( اودسا همیلتون ) از محققان اصلی این مطالعه از موًسسه ایپدمیولوژی و مراقب بهداشتی UCL  می گوید : رابطه کم خوابی و افسردگی شبیه سناریوی مرغ و تخم مرغ است که کدامیک اول بودند کم خوابی می تواند باعث بروز علائم افسردگی شود و اغلب این دو مسئله در هم تنیده شده اند . گاهی افسردگی خودش باعث کم خوابی می شود و فرد دچار توپ کم خوابی و افسرددگی می شود .

برای این مطالعه محققان از داده های ژنتیکی و سلامتی UCL  نفر استفاده کرده اند . آن ها دریافتند افرادی که استعداد ژنتیکی قوی تر برای خواب کوتاه ( کمتر از ۵ ساعت را  دریک سب دارند  )  ، در طی ۴ تا ۱۲ سال بیشتر احتمال دارد که علائم بروز افسردگی در آن ها دیده شود .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *